اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ادامه اقدامات تحریک‌‌آمیز علیه چین؛ سفر نمایندگان فرانسوی و آمریکایی به تایوان

در ادامه اقدامات تحریک آمیز کشورهای غربی علیه چین، تعدادی از نمایندگان فرانسوی و آمریکایی به زودی به تایوان سفر خواهند کرد.

ادامه اقدامات تحریک‌‌آمیز علیه چین؛ سفر نمایندگان فرانسوی و آمریکایی به تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی خبر داد که به زودی تعداد از نمایندگان فرانسوی و آمریکایی به تایوان سفر خواهند کرد. 

بر اساس گزارش رویترز، در این سفر ۵ نماینده فرانسوی و تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشته و طی هفته جاری این سفر انجام خواهد شد.

این در حالی است که سفارت چین در آمریکا روز یکشنبه، تصمیم واشنگتن برای فروش تسلیحات به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را محکوم کرد و درباره عواقب آن هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، سخنگوی این سفارتخانه اعلام کرد که چین در واکنش به این معامله تسلیحاتی تحریک‌آمیز اقدامات متقابل ضروری، قانونی و قاطعی را خواهد داد.

در بیانیه سفارت چین در آمریکا با تأکید بر اینکه تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از چین است آمده که واشنگتن با فروش تسلیحات به این جزیره، در حال مداخله در امور داخلی چین و تضعیف حق حاکمیت و منافع امنیتی این کشور است.

در این بیانیه آمده است، چنین اقدامی، مغایر با قوانین بین‌المللی و اصول اساسی روابط بین‌المللی بوده و سه بیانیه مشترک پکن و واشنگتن و همچنین اصل چین واحد که آمریکا مدعی پایبندی به آن است زیر پا می‌گذارد.

 وزارت خارجه آمریکا روز شنبه از تأیید فروش یک بسته تسلیحاتی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به تایوان خبر داد. این بسته شامل ۶۶۵ میلیون دلار سامانه هشدار زودهنگام است که به تایوان برای رصد زودهنگام موشک‌ها کمک خواهد کرد. بسته مورد نظر همچنین شامل ۳۵۵ میلیون دلار موشک‌های هارپون پیشرفته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول