اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گشایش ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی– اسلامی در مشهد

ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی روز سه‌شنبه در مرکز نمایشگاهها و همایش‌های آستان قدس رضوی در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) گشایش یافت.

گشایش ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی– اسلامی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عصر امروز در حاشیه گشایش ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی– اسلامی در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: امروزه کشورمان به موفقیتهای بزرگی در حوزه نوشت افزار ایرانی دست یافته، به طوریکه تلاش و حضور جوانان خلاق در تولید نوشت‌افزار از دفاتر مشق دانش آموزان آغاز شده و امروز به حوزه هایی نظیر تولید مداد رنگی و خودکار نیز تسری یافته که در طول ۱۰۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: هم اینک نوشت افزار به صورت صنعتی در کشورمان بروز و ظهور یافته است و تاکنون ایران در چنین جایگاهی قرار نداشته، به طوریکه یا واردکننده یا کپی‌بردار طرحهای سایر کشورها بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید براینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولید ملی است، عنوان کرد: ما در برگزاری این نمایشگاه، سراغ فروشندگان لوازم التحریر نرفته‌ایم بلکه به طور مستقیم تولیدکنندگان را با خریداران مرتبط کردیم.

حسین زاده با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد از نوشت افزار موجود در بازار کشور از نوع نوشت افزار ایرانی – اسلامی بوده و طراحی آن در داخل کشور انجام می گیرد، گفت: جوانان ایرانی به حوزه نوشت افزار نیز وارد شده اند که به تکمیل این صنعت با بهره گیری از افراد خلاق، فعال و علاقه مند به فرهنگ ایرانی – اسلامی در کنار بسترسازی که دولت ایجاد می کند، کمک خواهد کرد.

وی ورود جوانان و حمایت رهبر انقلاب از آنان را عامل ارتقای جایگاه ایران در بازار نوشت افزار و طراحی آن برشمرد و افزود: هرچند کشورمان در حوزه بازارپردازی شخصیتهایی که در حوزه انیمیشین، فیلم و سریال کمی عقب است، اما پیشرفتهای زیادی داشته به طوریکه ۲ و تا سه انیمیشنی که طی دو یا سه سال گذشته ساخته شده، توانسته بازار خوبی را در دنیا از آن خود کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: جوانان ایرانی کم کم به حوزه نوشت افزار نیز وارد شده اند که به تکمیل این صنعت با بهره گیری از افراد خلاق، فعال و علاقه مند به فرهنگ ایرانی – اسلامی در کنار بسترسازی که دولت ایجاد می کند، کمک خواهد کرد.

خاطر نشان می شود:  ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۲ در محل مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر گشایش یافته و تا ۲۸ شهریور ماه پذیرای علاقه مندان است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول