اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| اعتراض به آرای کنکوری‌های فاقد کارنامه/ سازمان سنجش: رای براساس ادله و دفاع داوطلب بوده است

سازمان سنجش آموزش کشور برای تعدادی از داوطلبان کنکور 1401 کارنامه صادر نکرد و تاکید داشت که این داوطلبان تقلب کرده‌اند، کاربران سامانه فارس من اما خواستار پیگیری حکمی بودند که از سوی این سازمان برای این داوطلبان صادر شده است که البته معاون سازمان سنجش تاکید کرد که آرای صادره با توجه به ادله ارائه شده، دفاع داوطلب و تشخیص اعضای هیات بدوی است.

فارس من| اعتراض به آرای کنکوری‌های فاقد کارنامه/ سازمان سنجش: رای براساس ادله و دفاع داوطلب بوده است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعی از داوطلبان کنکور خواستار صدور کارنامه آزمون خود شدند، این داوطلبان  در پویش خود آوردند:

«در کنکور ۱۴۰۱ ، کارنامه تعداد زیادی از داوطلبان کنکور به بهانه اینکه تقلب کرده‌اند صادر نشده و این در حالی است که این سازمان بعد از کنکور صراحتا بیان کرد امسال هیچگونه تقلبی صورت نگرفته، اگر گفته خودشان را قبول دارند پس این بلایی که سر جوانان مملکت می‌آورند چیست، چرا اینقد استرس و فشار بر خانواده‌ها و داوطلبان وارد می‌کنند، چرا نمی‌توانند یک آزمون را به درستی برگزار کنند؟ چرا خشک و تر را با هم می‌سوزانند تا بگویند ما داریم کارمان را درست انجام می‌دهیم.‌ اگر تقلبی هم صورت گرفته باشد از خود سازمان سنجش نشات گرفته مطمئنا، و آنها خودشان باید بازخواست و برکنار شوند. درخواست بازخواست و برکناری تمامی عوامل دست اندر کار آزمون سراسری را داریم، چون توان برگزاری یک کنکور سالم را ندارند و با پاک کردن صورت مساله می‌خواهند خود را بی‌گناه جلوه دهند، لطفا به وضعیت موجود در این سازمان رسیدگی شود و از ضایع شدن حق داوطلبان کنکور امسال جلوگیری شود.»

نیک ایین  سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: مشکلی که سازمان سنجش ایجاد کرده است مشکل بزرگی است، برای تعدادی از داوطلبان کنکور کارنامه صادر نشده است. دانش آموز در شرایط کرونا در جلسه حضور پیدا کرده است و نتوانسته نمرات خوبی به دست آورد، ترمیم معدل را هم در دی ماه انجام داده و نمرات را بالا برده است، می‌گوییم ترمیم معدل انجام داده و در سایت انجام شده می‌گویند که ما ترمیم معدل را قبول نداریم.

* سازمان سنجش می‌گوید دوباره باید کنکور بدهیم

سردبیر این پویش اضافه کرد: کارنامه ای صادر نشده است و نمی‌توانیم انتخاب رشته کنیم، گفته‌اند باید دوباره بیایید و کنکور بدهید در صورتی که این کنکور مجدد هیچ دلیل قانع کننده ای ندارد و می‌گویند پاسخ نامه با پاسخ نامه افرادی که تقلب کرده اند، مشترکاتی دارد.

وی ادامه داد: به پسر من گفته اند ۱۷ مورد از اشتباه ها با افرادی که تقلب کرده اند، مشترک بوده،  در صورتی که ۲۷۰ تا سوال در کنکور داریم و ۱۷مود مشترک خیلی است؟ 

 

* آرای صادر شده برای داوطلبان با توجه به ادله ارائه شده، دفاع داوطلب و تشخیص اعضای هیات بدوی است

محمدحسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عدم صدور کارنامه برای تعدادی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ گفت: با توجه به تکلیف قانونی، در بررسی فنی به عمل آمده مشخص شد نتایج کسب شده توسط برخی از داوطلبان آزمون سراسری با سوابق تحصیلی و نتایج آزمون‌های سراسری سال‌های گذشته تفاوت فاحش دارد و علاوه بر این در اغلب موارد پاسخنامه آنها با کلید تقلبی همخوانی زیادی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از دریافت دفاعیات این داوطلبان توسط دبیرخانه هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری، نسبت به طرح پرونده در هیئت بدوی اقدام و آرای مربوطه با طی مراحل قانونی صادر خواهد شد. طبعا آرای صادره با توجه به ادله ارائه شده و دفاع داوطلب و تشخیص اعضای هیات، می‌تواند از محرومیت های آزمون تا آزمون مجدد یا حتی تبرئه فرد و امکان انتخاب رشته را در برگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول