اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ساماندهی ۵ هزار گروه جهادی در قالب بسیج سازندگی در مازندران

فرمانده سپاه کربلا از ساماندهی ۵ هزار گروه جهادی در قالب بسیج سازندگی در مازندران خبر داد و گفت: این گروه‌ها در سامانه ثبت هستند و هر کدام از آنها فعالیت‌های خاصی در حوزه فرهنگی، عمرانی، آموزشی و اقتصادی انجام می‌دهند.

ساماندهی ۵ هزار گروه جهادی در قالب بسیج سازندگی  در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در حاشیه آئین تجلیل از فعالان عرصه خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مازندران از جمله استان‌هایی است که هم‌افزایی، همپوشانی و همراهی بسیار خوبی در میان مدیران وجود دارد و به برکت این همراهی و همدلی اقدامات موثری ایجاد شده که امید است این همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار گروه جهادی در قالب بسیج سازندگی ساماندهی شده است، افزود: این گروه‌ها در سامانه ثبت هستند و هر کدام از آنها در قالب‌های مختلف فعالیت‌های خاصی در حوزه فرهنگی، عمرانی، آموزشی و اقتصادی انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه ۳ هزار پروژه تعریف و اعتبار آنها مشخص شده و در حال اقدام هستیم، خاطرنشان کرد: عمده این پروژه‌ها مربوط به مناطق محروم و مناطق بالادست استان بوده که آنچنان به آنها رسیدگی نشده و سطح محرومیت بالا است، این پروژه‌ها، ساخت خانه محروم، پل روستایی، جاده بین مزارع، پروژه‌های حوزه آموزشی، فرهنگی، ورزشی، ساخت خانه عالم، آسفالت راه روستایی را شامل می‌شود.

مسلمی افزود: همچنین به پروژه‌هایی که دولت احیانا کمک بسیج سازندگی را درخواست کرده ورود کرده‌ایم، از جمله بحث زباله‌سوز که بسیج به صورت جدی پای کار آمده و دنبال این است که مشکل را برطرف کند. 

وی یادآور شد: با توجه به چالش آب در استان، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) فعال و بودجه خوبی منظور شده تا بتوانیم سه ماه آینده ۱۹ پروژه آبرسانی به ۱۲۸ روستا را به اتمام برسانیم.

*ساخت ۲۵۲ خانه محروم در سال ۱۴۰۰

 آقاجانی مدیرعامل مجمع خیران استان مازندران نیز در حاشیه این آئین تجلیل با اشاره به عملکرد این مجمع در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سه موضوع محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی و اشتغالزایی ۲۹ عنوان برنامه فعالیت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در بحث محرومیت‌زدایی ۶ برنامه، خدمت‌رسانی ۱۸ و در بحث اشتغالزایی ۵ برنامه اجرا کردیم، افزود: مجمع خیران، پشتیبانی کننده برنامه‌ها است، اجرای پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود، در سال گذشته پروژه بزرگ ساخت ۲۵۲ خانه محروم که بسیج سازندگی با کمیته امداد داشته است را تکمیل کردیم به افراد تحویل دادیم.

مدیرعامل مجمع خیران استان مازندران خاطرنشان کرد: ۱۰۲ خانه محروم بازسازی و بهسازی شد و در اختیار افراد محروم قرار گرفت همچنین در تهیه جهیزیه ۹۰۳ جهیزیه را آماده  و تحویل نوعروسان دادیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول