اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با نیاز روز جامعه تدوین شود

امام جمعه زرندیه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با نیاز رو جامعه تدوین شود، گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری باید با تاکید بر مشارکت و حضور مردم انجام شود.

برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با نیاز روز جامعه تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی با حضور در شهرستان زرندیه با ائمه جمعه شهرستان زرندیه دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار حجت الاسلام ابراهیمی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی، گفت: حوزه فرهنگی، حوزه بسیار مهمی است که متولیان امر در این حوزه باید بیش از پیش فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به توطئه‌ها و شبیخون فرهنگی دشمنان بیان کرد: اصحاب فرهنگ و هنر در این راستا وظیفه  سنگینی بر عهده دارند و باید با برنامه‌ریزی، ترویج و تبیین فرهنگی دینی را به درستی در جامعه نهادینه و توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

وی به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و ادامه داد:  کانون‌های فرهنگی در این ایام با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی توانسته‌اند جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنند که این کار بسیار ارزشمندی است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با نیاز رو جامعه تدوین شود،  بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی هنری باید با تاکید بر مشارکت و حضور مردم انجام شود چرا که انجام فعالیت‌ها مردمی همیشه بازخورد بهتری داشته است.

سینا دلشادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده و در دست اقدام در استان مرکزی پرداخت و گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید هوشمندانه، آگاهانه، متناسب با نیاز روز جامعه و با مشارکت افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شود، خاطر نشان کرد: توسعه فعالیت‌های فرهنگی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و اگر فرهنگ یک جامعه ارتقاء یابد قطعا آن جامعه می‌تواند در عرصه‌های مختلف پیشتاز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها در فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در امر فرهنگی ورود پیدا کنند و نهادهای دانشگاهی نیز در این راستا نقش پررنگی دارند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول