اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وزیر کشور: وضعیت تردد زائران اربعین در مرزها روان است/مرزهای جدید آماده تردد زائران هستند

وزیر کشور با تاکید بر روان بودن تردد در مرزها برای زائران اربعین گفت: مرزهای جدید از جمله خسروی برای عبور زائران اماده است.

وزیر کشور: وضعیت تردد زائران اربعین در مرزها روان است/مرزهای جدید آماده تردد زائران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمدی وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: وضعیت تردد در مرزهای کشورمان بسیار خوب و روان است.

وزیر کشور از عبور حدود ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرزها خبر داد و گفت: تاکنون لوازم و امکانات نزدیک به 5 هزار موکب هم به عراق ارسال شده است.

وی به بازگشایی مرزهای جدید برای عبور زائران اربعین اشاره و با توصیه به زوار برای استفاده از این مرزها افزود: امکانات خوبی در این مرزها برای زائران اربعین پیش‌بینی شده است.

وحیدی تنها مشکل موجود حال حاضر برای زائران اربعین را مربوط به زائران افغانستان و پاکستان دانست و تصریح کرد: در حال مذاکره با دولت عراق برای حل این مشکلات هستیم هرچند آنها هم قبول دارند و اندک مشکلات باقیمانده مربوط به مشکلات اجرایی است که تلاش می‌کنیم حل شود.

وزیر کشور به محدودیت‌های موجود در حمل و نقل عمومی اشاره و با توصیه به مردم برای استفاده از خودروهای شخصی در صورت امکان برای سفر به مرز گفت: در نظر گرفتن این مورد موجب می‌شود، حمل و نقل عمومی به همه زوار ارائه خدمت بکند.

وی به بازدیدهای خود از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: صبح امروز از منطقه ویژه اقتصادی شهر زنجان بازدید شد که مشکل موجود در این منطقه مربوط به حریم آن است که اگر حل و این منطقه راه‌اندازی شود، ظرفیت کمک موثر بر اقتصاد استان را دارد.

وحیدی بازدید از جاده جدید بازگشایی شده به عنوان کمربندی در شهر زنجان را یادآور شد و گفت: این بازگشایی اقدام با ارزشی است که با همراهی شهرداری و آزاد شدن زمین توسط ارتش برای بازگشایی انجام شده که افتتاح آن در آینده نزدیک در رفع بار ترافیکی این منطقه از شهر موثر خواهد بود.

وزیر کشور به پیشرفت‌های قابل توجه پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: آنچه که از نزدیک مشاهده کردم اقدام بسیار خوبی بود که از قضا ۲۰۰ واحد از آن در آینده نزدیک آماده واگذاری خواهد شد.

وی به بازدید خود از کارخانه ایران ترانسفورماتور به عنوان یک هلدینگ اشاره کرد و گفت: این کارخانه دستاورد بسیار مهم صنعتی در تولید ترانسفورماتور قدرت و توزیع دارد که با اقدامات انجام شده در آن تولیدات آن در آینده البته با همراهی فولاد مبارکه به صورت ۱۰۰ درصد داخلی خواهد شد.

وحیدی با اشاره به راه افتادن نهضت آسفالت‌ریزی در شهر زنجان طبق مشاهدات خود اشاره کرد و گفت: این مهم با همراهی استانداری زنجان البته با کار اجرایی شهرداری در حال اجرا است که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول