اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برداشت مکانیزه برنج در ۱۸۲ هزار هکتار از اراضی گیلان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشت و برداشت مکانیزه برنج منجر به افزایش کیفیت و رشد در میزان برداشت برنج می‌شود، گفت: بر همین اساس از ۱۸۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار در گیلان به روش ماشینی برداشت شده است.

برداشت مکانیزه برنج در ۱۸۲ هزار هکتار از اراضی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم اکبرزاده مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت برنج در استان گیلان در روزهای پایانی خود قرار دارد، اظهار کرد: برنج کشت شده در گیلان‌ یکی از مرغوب‌ترین برنج‌های کشور بوده و مراحل برداشت آن روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. 

وی با تاکید بر مکانیزه برداشت کردن برنج توسط شالیکاران گیلانی گفت: کشت و برداشت مکانیزه برنج منجر به افزایش کیفیت و رشد در میزان برداشت برنج می‌شود و بر همین اساس از  ۱۸۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار در گیلان به روش ماشینی برداشت شده است. 

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکنون ۲۲۷ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۹۵ درصد شالیزارهای استان برداشت شده است. 

اکبرزاده با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های پیش‌رو بیان کرد:  بیشتر شالیزارهای استان برداشت شده و فقط بخشی از شالیزارهای کوهپایه‌ای در رودبار باقی مانده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول