اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

درخشش دانش‌آموز شیرازی در مسابقات ریاضی جهان

مهبد قاسمی، دانش‌آموز ۸ ساله مدرسه هدایت در شیراز است که پایه دوم دبستان را به پایان رسانده و با تلاش و پشتکار به عنوان نماینده‌ای از استان فارس و شهر شیراز در مسابقات WMI موفق به کسب مدال طلا در مرحله مقدماتی و مدال نقره در مرحله پایانی شده است.

درخشش دانش‌آموز شیرازی در مسابقات ریاضی جهان

امیرحشمتی، مادر این دانش‌آموز نمونه، درباره موفقیت فرزندش به خبرگزاری فارس گفت: مهبد از ۳ سال و نیم در کلاس‌های ریاضی شرکت می‌کرد و در دوره پیش از دبستان با شرکت در مسابقات ریاضی مختص کودکان که در سطح جهانی برگزار شد، موفق به کسب مدال طلا شد.

وی افزود: همزمان با شرکت در کلاس‌ها با مسابقات WMI آشنا شدیم که در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار می‌شد.

امیرحشمتی با اشاره به اینکه محل برگزاری مسابقات در ایران در شهر تبریز بود، گفت: به دلیل وقوع کرونا طی دو سال اخیر این مسابقات که در حوزه ریاضی و هوش است به صورت آنلاین برگزار شد که در کشور ما، تبریز میزبان شرکت‌کنندگان بود.

مادر این دانش‌آموز موفق، درباره سطح مسابقات اظهار داشت: این مسابقات در ۵ قاره برگزار می‌شود و بیش از ۳۰۰ کشور در آن حضور دارند و مدرکی بسیار معتبر ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا میزبان اصلی برگزاری مسابقات است، گفت: مفاهیم پایه‌ای ریاضی و هوش از مقطع پیش دبستان تا پایه دوازدهم سطح برگزاری مسابقات است که ایران امسال برای اولین بار در این مسابقات حضور یافته و پیش از این به دلیل تحریم‌ها اجازه حضور در مسابقات را نداشته است‌.

امیرحشمتی اضافه کرد: در مجموع ۳۰۰ نفر از ایران در همه پایه‌های تحصیلی یاد شده در این مسابقات شرکت کرده اند که فرزندم تنها دانش‌آموزی است که از استان فارس در مرحله مقدماتی موفق به کسب مدال طلا و در مرحله فینال موفق به کسب مدال نقره شد.

او در پایان ضمن تشکر از زحمات مدیر و معلم ریاضی مدرسه هدایت به واسطه حمایت‌هایشان گفت: متاسفانه از اموزش و پرورش تا کنون نه تماسی و نه تشویقی صورت نگرفته است.

وی جوایز این مسابقه را مدال و مدرک بین‌المللی این مسابقات که بیشتر ارزش علمی و اعتباری دارد عنوان کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول