اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تدابیر لازم برای حضور اتباع افغانستانی در راهپیمایی اربعین اندیشیده شود

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: وزارت کشور برای حضور اتباع افغانستانی در راهپیمایی اربعین تدابیر لازم را در نظر بگیرد.

تدابیر لازم برای حضور اتباع افغانستانی در راهپیمایی اربعین اندیشیده شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیش از صحبت‌های علیرضا زاکانی در صحن شورای شهر برخی از اعضای شورا پیشنهادات و تذکراتی را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند.

علیرضا نادعلی سخنگو‌ی شورای شهر تهران اظهارداشت: در چند روز گذشته اطلاع رسانی گسترده ای در مورد آیین پیاده روی اربعین در صدا وسیما صورت گرفته است امروز در اخبار مشاهده کردم مسئولان وزارت کشور اعلام کردند که اتباع به سمت مرزهای کشور حرکت نکنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته نسبت به سفر اربعین خانواده شهدا فاطمیون و شیعیان افغانستانی توجه به‌اندازه ای نشده است؛ مخصوصا خانواده‌هایی که شهید مدافع حرم داشتند زمان زیادی را برای دریافت گذرنامه در مراکز پلیس +۱۰ و دفاتر کفالت صرف می کردند و گاهی تا روز اربعین در صف ها  منتظر می‌ماند.

سخنگو‌ی شورای شهر تهران ادامه داد: به عنوان نماینده مردم پایتخت در شورای اسلامی شهر تهران به دلیل اینکه باید برای همه شهروندان تهرانی خدمات رسانی صورت بگیرد از وزیر کشور درخواست دارم با طرف عراقی توافقی صورت بگیرد تا مانند سال‌های گذشته عزیزان اتباع خارجی بتوانند به پیاده روی اربعین بروند.

وی گفت: امسال راهپیمایی اربعین ویژه است نسبت به سال‌های گذشته و قطعا بسیاری از شهروندان تهرانی علاقمند هستند در این راهپیمایی شرکت کنند؛ لذا تقاضا دارم  وزارت کشور برای حضور اتباع افغانستانی در راهپیمایی اربعین تدابیر لازم را بیندیشد.

شهرداری در موضوع ترافیک مهرماه اهتمام ویژه داشته باشد

همچنین سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا در ادامه این جلسه با اشاره به گره کور ترافیکی ابتدای مهر اظهار داشت: ما در شورا دغدغه جدی در این خصوص داریم و لازم است تمهیدات خاص و ویژه رعایت شود.

وی افزود: طرح راه اندازی خطوط ویژه برای خودروهای بیش از یک سرنشین در دوره‌های قبل در معاونت حمل و نقل شهرداری مطرح شده بود که تقاضا داریم معاون حمل و نقل و ترافیک، بار دیگر این طرح را بررسی کنند.

آقامیری با بیان اینکه هر بزرگراهی ایجاد شود ظرفیت تولیدی ایران خودرو بیش از این معابر است، یادآور شد: باید به دنبال طرح های جدید برویم که خطوط ویژه برای خودروهای بیش از یک سرنشین از این طرح ها به شمار می رود.

وی با اعلام اینکه از هر ۱۰ خودرو هشت خودرو تک سرنشین هستند، گفت: ما در ساعت آغازین صبح، شاهد تردد سرویس های مدارس هستیم و باید بررسی شود که خطوط ویژه در این ساعات به این خودروها اختصاص پیدا کند.

همچنین در ادامه صحبت‌های اعضای شورای شهر مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با اشاره به قفسه های خالی برخی اقلام در برخی میادین میوه و تره بار گفت: تقاضا داریم شهردار تهران در هیأت دولت این نکته را متذکر شود که تهیه مواد با توجه به شرایط اقتصادی دولت صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: نظافت مخازن پس از تخلیه باید صورت بگیرد و به طور مداوم شست‌وشو انجام شود. همچنین  ۱۵ هزار مخزن در سطح شهر تهران بایذ تعویض شوند و دستور داده شود که این مخازن آماده شود.

پیرهادی ضمن تقدیر از کلنگ زنی پنج هزار واحد مسکونی در تهران به ویژه در محله نفرآباد گفت: پس از ۴۰ سال محله نفرآباد از فریز بودن خارج شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

این خبر در حال تکمیل است

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول