اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع یمن: آماده رویارویی فراگیر با ائتلاف سعودی هستیم

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که ارتش این کشور برای رویارویی فراگیر با ائتلاف سعودی به منظور آزادسازی وجب به وجب خاک یمن در نهایت آمادگی قرار دارد.

وزیر دفاع یمن: آماده رویارویی فراگیر با ائتلاف سعودی هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه به دیدار مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی این کشور رفت.

پایگاه خبری انصارالله به نقل از العاطفی گزارش داد، نیروهای مسلح یمن برای اجرای هر گونه تصمیمی که رئیس جمهور بگیرد، در نهایت آمادگی قرار دارد؛ چه این تصمیم درباره اخلال ائتلاف سعودی در آتش‌بس باشد یا رویارویی فراگیر با ائتلاف برای آزادسازی وجب به وجب خاک یمن.

وی تأکید کرد، فرآیند توسعه توانمندی نیروهای ارتش بی‌وقفه ادامه دارد و به سطوح پیشرفته‌ای رسیده است؛ لذا اگر ائتلاف سعودی از آتش‌بس برای پایان دادن به محاصره و تجاوز خود استفاده نکند، غافلگیر خواهد شد.

المشاط هم ضمن استقبال از پیشرفت نظامی ارتش یمن، گفت که این نهاد یمنی، سوپاپ اطمینان امنیت ملت و کشور است و می‌تواند همه توطئه‌های خارجی برای تجزیه یمن را از بین ببرد.

این مسئول یمنی با بیان اینکه هیچ گونه اخلالی در آتش‌بس قابل پذیرش نیست، گفت که باید همه کارکنان دولت پرداخت شده و درآمدهای نفتی و گازی سرقتی هم باز پس گرفته شود.

وی در پایان تأکید کرد که ملت یمن خواهد توانست حقوق قانونی خود را پس بگیرد و این بحرانی که ائتلاف سعودی ایجاده کرده است، به زودی از بین خواهد رفت.

در همین ارتباط، عصام المتوکل سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن امروز دوشنبه گفت که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی یک کشتی حامل سوخت این کشور را توقیف کرده است.

المتوکل تأکید کرد، ائتلاف سعودی به راهبری آمریکا و با مشارکت سازمان ملل، به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهند و یک کشتی حامل گازوئیل یمن را توقیف کردند.

وی خبر داد که این ائتلاف، با وجود اینکه کشتی مذکور، مجوز ورود داشته، توقیف شده است و آن را مجبور کرد که به سمت سواحل «جیزان» حرکت و در نهایت توقیف کند.

این مسئول یمنی با بیان اینکه تعداد کشتیهای حامل سوخت یمن که در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارد، به ۱۰ کشتی رسیده است و ملت یمن، هزینه این توقیف را پرداخت می‌کنند.

المتوکل همچنین ائتلاف سعودی و سازمان ملل را مسئول پیامدهای انسانی و اقتصادی تداوم محاصره و توقیف کشتیهای سوخت قلمداد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول