اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۵ پروژه آبرسانی در ورامین افتتاح و کلنگ‌زنی شد

فرماندار ورامین با اشاره به کلنگ‌زنی و بهره برداری ۵ پروژه آبرسانی با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال گفت: عملیات اجرایی ۲ طرح آبرسانی در بخش روستایی شهرستان ورامین آغاز و سه پروژه افتتاح شد.

۵ پروژه آبرسانی در ورامین افتتاح و کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، مجید درویشی فرماندار ورامین عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی ورامین، اظهار کرد: در راستای طرح خدمت رسانی جهادی به روستاهای شهرستان ورامین با همت همه عزیزان و مدیران آبفای جنوب شرق استان تهران و به خصوص شهرستان ورامین امروز شاهد بهره برداری از دو مخزن و یک خط انتقال آب به هشت روستا شهرستان ورامین با اعتباری بیش از ۱۸/۵ میلیارد تومان بودیم.

وی گفت: امروز عملیات اجرایی و بهره برداری ۵ پروژه آبرسانی با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال در بخش روستایی  شهرستان ورامین آغاز شد که از این ۵ پروژه سه پروژه افتتاح و ۲ پروژه دیگر هم کلنگ زنی شد که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فرماندار ویژه ورامین افزود: همچنین در راستای کاهش و پایان دادن به تنش آبی دو پروژه جدید با اعتباری نزدیک به چهل و هشت میلیارد تومان امروز افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که با این اقدامات بخش عظیمی از چالش آبی در بخش روستایی شهرستان ورامین کاهش پیدا می‌کند.

درویشی بیان کرد: شهرستان ورامین یکی از شهرستان‌های کویری استان تهران است و با چالش آبی بسیاری زیاد به‌ویژه در بخش جوادآباد مواجه است، با اقدامات بسیار خوبی در حوزه مدیریت آبفای جنوب شرق انجام شد و پدافند غیرعامل که در آینده با چالش تامین آب مواجه نشویم، بیش از ۱۵ تا از روستاهای ما از ابتدای سال تا به امروز مشکل آب‌شان به‌طور صد درصدی حل شده و با طرح های جدیدی که امروز کلنگ زنی شد ۶ تا روستاهای بخش مرکزی مشکل آب شان تا یکسال و نیم آینده حل خواهد شد.

وی گفت: دو پروژه دیگر هم در دست طراحی و مطالعه است که تا پایان امسال عملیات اجرایی آن شروع می‌شود و ما به‌طور کامل در شهرستان ورامین به ویژه در آب شرب روستایی دیگر مشکلی نخواهیم داشت و کامل خودکفا خواهیم شد.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: در بحث آب کشاورزی امسال یک کاهش بسیار شدید و بی سابقه ای که در پنجاه سال گذشته سابقه نداشته در بحث نزولات آسمانی مواجه بودیم که شهرستان ورامین را با چالش جدی مواجه کرد، همین امر باعث شد که در گذشته پیگیری های خیلی زیادی انجام شود.

درویشی افزود: نماینده مجلس و استاندار و فرمانداران دشت ورامین پیگیری های خیلی زیادی انجام دادند که در نهایت با سفر ریاست جمهور به ورامین، پروژه انتقال تصفیه خونه تهران مصوب و در حال انجام است و بیش از ۸۰ درصد کار اجرایی انجام شده و با توجه به قولی وزارت نیرو دادند تا آذر ماه سال جاری، پروژه انتقال آب پساب هم به بهره برداری خواهد رسید که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات آب کشاورزی در شهرستان ورامین را حل کند.

فرماندار ویژه ورامین، گفت: با اتفاقی که طی هفت ماهه گذشته  افتاد و مدیریت بسیار خوبی که در آبفای جنوب شرق استان تهران انجام دادند همین مقدار کم آبی که وجود داشت را طوری مدیریت کردند که ما بیشترین اراضی را تحت پوشش قرار دهیم و توانستیم در تولید محصولات استراتژیک مثل گندم و جو میزان تولید قابل قبولی را حفظ کنیم زیرا پیش بینی می‌شد که با توجه به کاهش نزولات ما یک افت شدیدی در حوزه تولید گندم و جو و کلزا را داشته باشیم که با مدیریت خیلی خوبی که اتفاق افتاد ما این میزان کاهش را به حداقل رساندیم.

درویشی در پایان گفت: براساس زمان بندی، باید این پروژه ها را تا آخر امسال و سال آینده تحویل می‌دادیم اما با توجه به شرایطی که وجود داشت و مطالبات جدی که مردم داشتند و شعار این دولت رسیدگی به مطالبات مردم است به پایان رساندن پروژه های نیمه کاره است که این اتفاق مهم بیش از شش ماه زودتر از موعد مقرر اتفاق افتاد.

تامین آب دشت ورامین از سدماملو پس از  بهبود وضعیت آبی کشور 

حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ادامه این آیین، اظهار کرد: به موازات تلاش‌هایی که در راستای تامین آب شرب شهرها و روستاها انجام می‌گیرد، تلاش برای تامین آب زراعی منطقه و حتی از سال‌های قبل شروع شده است که در دولت جدید با سرعت بیشتری موضوعات دنبال می‌شود.

وی گفت: مصادیق مهم این تلاش که انتقال پساب تهران است، پس از تصفیه برای تامین آب کشاورزی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک اختصاص پیدا می‌کند و باتوجه به سفر ریاست جمهور و تلاش‌هایی که استاندار و مسؤولان منطقه داشتند با بهره برداری از این پروژه بخش مهمی از نیازهای زراعی برطرف خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک افزود: تامین آب شرب از سد ماملو از پروژه‌هایی است که در واقع بیش از ۲۳سال از عملیات آن می‌گذرد و در سنوات گذشته به بهره بردای رسید که متأسفانه به دلیل شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی، امروز ما با مشکل و تنش آب در پشت سدها مواجه هستیم.

نوش آبادی بیان کرد: به هر حال این مهم به‌عنوان یک سرمایه پایدار است و هر زمانی که وضعیت آبی کشور بهبود یابد ما بخشی از نیازهای آبی را از طریق سدماملو تامین می‌کنیم.

وی در پایان گفت: همچنین درحال حاضر هم بخش مهمی از آب‌های شرب ورامین، پیشوا، قرچک، باقر آباد و خیرآباد از طریق سد ماملو تامین می‌شود و ما همچنان پیگیر حق آبه شهرستان و افزایش سهم آب از سد ماملو هستیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول