اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دانش‌آموزان بوشهری می‌توانند از لباس‌ فرم سال‌های قبل استفاده کنند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: با هدف کاهش فشار اقتصادی به خانواده‌ها تصمیم گرفته شد که دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم در سال تحصیلی پیش رو از فرم سال گذشته خود استفاده کنند.

دانش‌آموزان بوشهری می‌توانند از لباس‌ فرم سال‌های قبل استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی موحدی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ۲۴۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر تاکنون ۲۳۳ هزار دانش‌آموز در سامانه سیدا(سامانه یکپارچه دانش‌آموزی)  ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۵ هزار دانش‌آموز هنوز نام‌نویسی خود را انجام نداده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر افزود: با توجه به شرایط پایدار کرونا و با ابلاغ وزارت آموزش‌وپرورش سال تحصیلی جدید از اول مهر حضوری خواهد بود.

موحدی با اشاره به اضافه شدن ۲۷ مدرسه به فضای آموزشی استان، گفت: نزدیک به ۱۰ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سراسر استان تجهیز و برای سال جدید آماده شده است و ۲۲۲ هزار دانش‌آموز ثبت سفارش کتاب درسی داشته‌اند که آمار خوبی در کشور است و اول مهر کتاب‌ها به دست دانش‌آموزان می‌رسد.

وی ادامه داد: برای وجود نیروی انسانی و آموزشی هیچ مشکلی نداریم و هیچ کلاس درسی مشکلی برای تشکیل شدن نخواهند داشت و سال تحصیلی آینده را با کمترین دغدغه آغاز خواهیم کرد و ۱۵ هزار معلم استان بوشهر آماده برگزار کردن کلاس‌های درسی هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر بیان داشت: با هدف کاهش فشار اقتصادی به خانواده‌ها تصمیم گرفته شد که دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم در سال تحصیلی پیش رو از فرم سال گذشته خود استفاده کنند و این موضوع به مدیران مدارس هم ابلاغ شده و اگر سال آینده نیاز به تغییر فرم بود اعلام خواهد شد.

موحدی با اشاره به فروکش کردن بیماری کرونا، گفت: درصد فرهنگیان استان بوشهر تزریق نوبت‌های اول و دوم را داشتند و دانش‌آموزان هم در مجموع بالای ۸۷ درصد واکسن را دریافت کرده‌اند و اما از فرهنگیان و دانش‌آموزان می‌خواهیم که دز یادآور را دریافت کنند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نیز در برگزاری کلاس‌ها رعایت کنند.

وی تصریح کرد: پس از ۲ سال و نیم از برگزاری مجازی و نیمه‌حضوری کلاس‌های درس، ۱۸ کاروان تجهیزات دانش‌آموزی مورد نیاز مدارس شامل میز و نیمکت و صندلی دانش‌آموزی، صندلی و میز معلم، کولر و رایانه به شهرستان‌ها و مناطق ارسال خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر عنوان داشت: برای خرید این تجهیزات نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان با همکاری آموزش‌وپرورش، نوسازی مدارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبار تخصیص داده شد.

موحدی خاطر نشان کرد: برای سرویس دانش‌آموزی نیز آموزش‌وپرورش، پلیس راهور، شهرداری و انجمن اولیا و مربیان درباره آماده‌سازی ناوگان جابه‌جایی دانش‌آموزان و تعیین نرخ، نشست‌ها و تصمیماتی داشتند که اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول