اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

دروازه عتبات| نرخ پارکینگ‌های مرزی، مصوب وزارت کشور است/ با متخلفین برخورد می‌شود

به گفته فرماندار مهران نرخ پارکینگ خودرو که در اختیار فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای اربعین قرار داده شده طبق مصوبه وزارت کشور است و دریاقت مبلغ مازاد بر این مصوبه تخلف بوده و برخورد صورت می‌گیرد.

دروازه عتبات| نرخ پارکینگ‌های مرزی، مصوب وزارت کشور است/ با متخلفین برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، با توجه به ایام اربعین و حضور گسترده زائرین به استان ایلام متاسفانه قیمت نجومی پارکینگ‌ خودروها به یک مشکل تبدیل شده است.

استان ایلام یکی از استان‌هایی است که به لحاظ نزدیکی به کشور عراق برای زیارت عتبات عالیات مورد توجه عموم زائرین از سراسر کشور قرار گرفته است.

ایام اربعین استان ایلام و به‌ تبع شهرستان مرزی مهران که دروازه ورود به این فضای معنوی و الهی است شاهد حجم گسترده‌ای از مشتاقان است؛ زائرینی که با خودروی شخصی به سمت مهران در حال حرکت هستند و برای امنیت وسایل نقلیه خود را در پارکینگ ها نگهداری می کنند اما قیمت نجومی هزینه پارکینگ‌ها به موضوع جدی برای زائرین تبدیل شده است.

قیمت نجومی پارکینگ‌ها

نصیری یکی از زائرین به خبرنگار فارس گفت: زائرین اربعین با یک حال و هوایِ کربلایی به سمت استان های مرزی در حال حرکت هستند تا به خیل عظیم عاشقان این جنبش بزرگ و جهانی بپیوندند و در این مسیر به دریای بیکران معنویت دست یابند.

وی افزود: اما در این راه مشکلاتی در مرزها ایجاد شده است؛ زائرینی که با خودروهای شخصی به سمت مهران در حال حرکت هستند و وسایل نقلیه شخصی را در پارکینگ ها نگهداری می‌کنند با افزایش قیمت پارکینگ ها مواجه شده‌اند که امیدواریم مسئولین به این مسئله رسیدگی کنند.

لزوم نظارت متولیان امر

احمدی زاد یکی دیگر از زائرین به خبرنگار فارس گفت: مردم استان ایلام و مهران مهمان نوازی و خادمیت زائرین اباعبدالله الحسین (ع) را به نحو احسن به منصه ظهور گذاشته و در این راه از هیچ کمک و خدمتی دریغ نکرده است.

وی ادامه داد: افزایش افسارگسیخته قیمت‌های نجومی پارکینگ ها برای خودروها  باید سازماندهی شود و نظارت کافی بر آن وجود داشته باشد.

احمدی زاد اضافه کرد: مرز مهران بیشترین حجم تردد و ورود وسایل نقلیه شخصی را دارد با این تفاسیر باید بر نحوه کار پارکینگ ها نظارت شود.

برخورد با متخلفان

شفیعی فرماندار مهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: نرخ پارکینگ خودرو که در اختیار فرمانداری ها و شهرداری ها برای اربعین قرار داده شده طبق مصوبه وزارت کشور اعلام شده و هیچ کسی حق اضافه بر مازاد این مصوبه را ندارد و در صورت مشاهده و گزارش با افراد برخورد صورت خواهد گرفت.

وی افزود: پارکینگ هایی به صورت شخصی توسط افراد در منازل یا مکان های دیگر ایجاد شده و از لحاظ قیمت‌ها ممکن است تفاوتی وجود داشته باشد که باید از طرف سایر دستگاه‌های متولی به این امر رسیدگی شود.

فرماندار مهران اضافه کرد: الان تمام پارکینگ‌ها که در اختیار شهرداری و فرمانداری ساماندهی و به صورت لایه بندی و مشخص شده دارای دوربین مداربسته و نگهبان است و هیچ گونه مشکلی در خصوص نرخ کرایه پارکینگ‌های خودرو در مهران وجود ندارد.

شفیعی خاطرنشان کرد: همچنین تمام اتوبوس ها، تاکسی ها و آژانس‌های مسافری از پل زائر تا پایانه مرزی با قیمت مشخص شده زائرین را انتقال می‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: در برخی شرایط ممکنه افرادی با خودروهای شخصی مسافر را با نرخ های متفاوت جابجا کنند نکته مورد توجه این است که زائرین از وسائل نقلیه عمومی که در مکان‌های مشخص استقرار داده شده استفاده کنند.

علیرغم اینکه تلاش های فراوانی در سطح استان و شهرستان مهران صورت گرفته امیدواریم که مسئولین با تمام توان برای خدمات دهی به زائرین و رفع مشکلات احتمالی در مناطق منتهی به پایانه مرزی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول