اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ جهادی برای غلبه بر مشکلات کشور

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از الزامات غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور، نهادینه کردن فرهنگ و مدیریت جهادی به تأسی از سبک مدیریتی مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی است.

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ جهادی برای غلبه بر مشکلات کشور

به گزارش حبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در اجلاسیه ملی جهادگران، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ما جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی اجلاسیه،گفتمان سازی فعالیت‌های جهادی است، گفت: فعالیت‌های جهادی نه تنها بعد از انقلاب با شکل‌گیری جهاد سازندگی وجود داشته، بلکه از 10 سال قبل از انقلاب با دستان پرتوان مقام معظم رهبری آغاز شده و مردم از برکات خدمت‌رسانی این گروه‌ها بهره‌مند می‌شدند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت بیش از یک‌هزار و 900 گروه جهادی در استان ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب اگر بخواهیم پیشتاز باشیم و بر مشکلات غلبه کنیم باید فرهنگ و مدیریت جهادی را نهادینه کنیم.

قناعت با تأکید بر اینکه بهترین مصداق خدمت رسانی سبک مدیریت سردار سلیمانی است، عنوان کرد: انتخاب الگوی اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست‌های کلان آن توسط مقام معظم رهبری و نامگذاری یک سال با این عنوان گام اساسی برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بوده است. 

وی یادآور شد: گفتمان سازی مفاهیمی همچون اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی و تبدیل آن به باور عمومی نیاز و اقدام اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در نگاه مقام معظم رهبری اگر مدیریت جهاد و کار و تلاش با نگاه الهی مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، در شرایط کنونی و با فشارهای بیگانگان مشکلات قابل حل است و کشور حرکت رو به جلویی دارد.

قناعت گفت: عامل مهم در موفقیت یا عدم موفقیت هر کشور نحوه مدیریت است که اشکال مختلفی دارد لذا زمانی می‌تواند دستاوردهای بزرگی را خلق کند که با رویکرد و مؤلفه جهادی همراه باشد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد عدالت و رفع تبیعض در جامعه اسلامی اعلام کرد: داشتن اقتصاد سالم که نعمات را عادلانه بین همه مردم تقسیم کند زمینه ساز جامعه تراز انقلاب اسلامی است.

به گفته استاندار خراسان جنوبی، مدیریت یکی از ارکان پیشرفت جامعه است و با مدیریت جهادی به عنوان سبکی برخاسته از تفکر دینی و اجتماعی می‌تواند به آرمان‌های انقلاب دست یافت.   

قناعت با اشاره به اینکه رئیس جمهور تاکنون به 31 استان سفر داشته گفت: این سفرها با گفتمان جهادی و انقلابی همراه بوده لذا شاهد هستیم که در کمترین زمان بزرگترین پروژه‌های بر زمین مانده، تعیین تکلیف شده است.

وی حرکت جهشی و رو به جلوی اقدامات عمرانی در کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی نیز به تأسی از همین روحیه جهادی شاهد تحول در حوزه‌های مختلف خواهد بود. 

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در طول چند ماه اخیر شاهد حضور نیروهای جهادی در استان بودیم و اقدامات خوبی در بخش هدایت و راهبری اجلاسیه انجام شده است. 

قناعت تصریح کرد: برگزاری حدود 50 جلسه فشرده در سطح شهرستان و استان نشست‌های علمی و تخصصی گروه‌های جهادی، فعالیت‌های عمرانی و درمانی و مراسم‌های مذهبی از جمله این اقدامات است. 

وی با اشاره به ضبط خاطرات مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: پخش سه برنامه زنده تلویزیونی، استقرار تجهیزات صدا و سیما و پوشش کامل برنامه اجلاسیه از دیگر اقدامات استان برای پوشش کامل برنامه‌های اجلاسیه است. 

استاندار خراسان جنوبی به دعوت از چهره‌ها و نخبه‌های اجتماعی برای حضور در این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: سازماندهی 90 گروه جهادی و اعزام به عرصه‌های شناسایی شده در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی، اصناف و آموزش و برگزاری نشست‌های علمی با دعوت از اساتید برجسته کشور در حوزه‌های مختلف دیگر وجه برگزاری این اجلاسیه است.  

قناعت همچنین از برگزاری جلسه گفتمانی و هم اندیشی با نخبگان، نویسندگان، شعرا و شناسایی علمایی از زلزله سال 47 خبر داد و افزود: همکاری با تیم مستندساز و برنامه های مختلف و گوناگون دیگری در جریان این اجلاسیه اجرا شد.  

وی اظهار امیدواری کرد: حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان بسیج سازندگی برای استان منشأ خیر و برکت باشد.

استاندار خراسان جنوبی با تقدیر از اقدامات انجام گرفته از سوی بسیج سازندگی و سپاه انصار الرضا(ع) در استان گفت: اقدامات انجام گرفته در سطح استان و همکاری همه دستگاه‌ها قابل تقدیر است. 

قناعت همچنین حضور جوانان جهادی از اقصی نقاط کشور برای حضور در اجلاسیه را قدر دانست.

انتهای پیام/۴۹۰۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول