اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۰ هکتار از اراضی ملی و مناطق حفاظت شده در شمیرانات آزادسازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات گفت: در راستای حفاظت از اراضی ملی و طبیعی، بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی و مناطق حفاظت شده این شهرستان آزادسازی و رفع تصرف شد.

۱۰ هکتار از اراضی ملی و مناطق حفاظت شده در شمیرانات آزادسازی شد

رضا سالاروند رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات اظهار کرد: طی یک سال گذشته جمعا ۱۰ مورد کشف و ضبط سلاح داشته‌ایم و چندین مورد شکار غیرمجاز صورت گرفته که طی هفته گذشته، محیط‌بانان زحمت‌کش تواتسند ۶ مورد شکار کل و قوچ را در ساعات زیادی کمین و مراقبت به دست آورده و متخلفان را تحویل قانون بدهند.

وی گفت: چندین مورد زنده گیری پرنده خصوصا پرنده کبک و یک مورد زنده گیری قوچ وحشی در یک هفته گذشته داشته‌ایم و البته لازم به ذکر است چندین مورد کمک به گونه های گرفتار شده در فنس توسط مردم طبیعت دوست منطقه انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات بیان کرد: چندین مورد گزارشات خوبی از سوی مردم داشته‌ایم که بعضا گفتند در کدام منطقه حیوانات به پایین آمدند و افرادی سعی بر شکار و صید آنها دارند که بلافاصله محیط‌بانان به آن مناطق اعزام شدند و مانع شکار و صید شدند.

سالاروند خاطرنشان کرد: در حوزه برخورد با تعلیف غیرمجاز، خوشبختانه می توانیم بگوییم اقدامات خوبی انجام شد و ۶ مورد تشکیل پرونده داشته‌ایم و در خصوص ۳ مورد این پرونده ها احکام بسیار خوبی صادر شد و منجر به خروج دام های غیرمجاز از منطقه شد.

وی ادامه داد: در حوزه پایش محیط انسانی بیش از ۱۰۰ مورد بازدید و صدور اخطاریه زیست محیطی داشته‌ایم و برای چندین رستورانی که به اخطاریه های زیست‌محیطی توجه نکردند پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات تصریح کرد: چندین مورد توقیف خودرو های تخلیه فاضلاب انسانی در رودخانه‌ها با پیگیری های محیط‌بانان شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارسال شد.

سالاروند افزود: همچنین در حوزه محیط طبیعی خصوصا در بحث رفع تصرف از اراضی ملی و مناطق حفاظت شده بیش از ۱۰ هکتار آزادسازی اراضی تصرف شده را داشته‌ایم، که جا دارد از دادستان بخش لواسانات و ریاست حوزه قضائی بخش رودبارقصران بابت حمایت های قضائی‌شان از محیط‌زیست تشکر کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول