اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مردم بیش از نیاز آب ذخیره نکنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مردم ضمن مدیریت مصرف، آب بیش از نیاز ذخیره نکنند تا توزیع دچار مشکل نشود.

مردم بیش از نیاز آب ذخیره نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد بختیاری‌فر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف آب در شهر همدان یک‌هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه است اظهار کرد: با ورود چاه‌های کشاورزی به مدار، تولید آب به یک‌هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کسری آب مورد نیاز در شهر همدان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر در ثانیه است گفت: اگرچه روند بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی همچنان ادامه دارد و روزانه ۵ تا ۱۰ حلقه چاه وارد مدار می‌شود اما مدیریت مصرف از سوی مصرف‌کنندگان و عدم ذخیره‌سازی بی‌مورد آب از الزامات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان افزود: پیش از این به دلیل عدم اطمینان مصرف‌کنندگان از پایداری آب موجود در شبکه، حجم ذخیره سازی آب در منازن، ذخایر مخازن را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود به نحوی که خروجی آب در مخازن از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در حالت معمول به ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه در حالت بحران تغییر کرده بود.

وی با اشاره به اینکه عدم تعادل در ذخیره‌سازی آب، زمان‌بندی‌های اعلام شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد عنوان کرد: چنانچه ذخایر مخازن پیش از موعد مقرر به اتمام برسد امکان زمان‌بندی دقیق نیز وجود نخواهد داشت.

بختیاری‌فر با تاکید بر اینکه پایداری آب در شبکه نیازمند همکاری شهروندان و مدیریرت مصرف از سوی آنان است، عنوان کرد: در شرایط فعلی که به پایداری نسبی شبکه نزدیک شده‌ایم ضرورتی برای ذخیره‌سازی بیش از نیاز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر الگوی مصرف خارج از حد معمول نباشد، مدیریت توزیع را به حداقل خواهیم رساند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول