اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

41 موکب استان سمنان در راه کربلا/ 110 کامیون تجهیزات از سمنان به عراق می‌رود

41 موکب استان سمنان در راه کربلا هستند و 110 کامیون اقلام و تجهیزات مواکب این استان به سمت عراق می‌روند.

41 موکب استان سمنان در راه کربلا/ 110 کامیون تجهیزات از سمنان به عراق می‌رود

مهدی کاشفی، مسؤول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان بیان کرد: هر موکب استان سمنان در کشور عراق بر اساس نوع خدمات و محل استقرار به‌طور میانگین بین ۸۰ تا ۱۵۰ نفر خادم دارد.

وی گفت: 41 موکب از استان سمنان در اربعین سال جاری به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد، دو موکب در استان سمنان، پنج موکب در مرز مهران و 34 موکب در کشور عراق برپا شده است.

مسؤول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان افزود: تا الآن، محموله موکب‌های اربعین حسینی شامل اقلام اساسی موردنیاز خوراکی و غیرخوراکی توسط 110 دستگاه کامیون از استان سمنان به کشور عراق اعزام شده است.

کاشفی با اشاره به اینکه رعایت نظافت و بهداشتی و عمل به پروتکل‌های بهداشتی در خدمت‌رسانی به زوار اولویت کار موکب‌هاست، تصریح کرد: در مواکب، یک نفر با نام نماینده بهداشت حضور یافته و بر سلامت امور نظارت می‌کند.

وی خدمت در مسیر اباعبدالله الحسین (ع) را توفیقی الهی دانست که باید با تلاش بیشتر قدردان آن بود، افزود: اکثر موکب‌های استان سمنان در زمینه اسکان، تغذیه و میان وعده به فعالیت می‌پردازند و با این حال، یک موکب رسانه‌ای و یک موکب فرهنگی نیز از استان سمنان در کشور عراق حضور پیدا خواهند کرد.

مسؤول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان با اشاره به ارسال محموله کمک‌های جمع‌آوری‌شده مردمی به مواکب برای توزیع بین زائران اربعین اظهار کرد: روند جمع‌آوری کمک‌ها همچنان ادامه داشته و از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) دعوت می‌شود تا در این راه همچون گذشته خوش درخشیده و کمک‌های خود را به افراد و مکان‌های معین‌شده برای ارسال به مواکب تحویل دهند.

وی افزود: مسأله مهم در این بخش، سهولت در سفر و حمل‌ونقل است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در حمل‌ونقل مسافران به کار گرفته شده تا زائران در این ایام معطل نمانند.

انتهای پیام/74003/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول