اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هوای خنک بارانی در راه گیلان/ دمای هوا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوای استان در روزهای آینده گفت: آب‌وهوای استان گیلان از عصر روز دوشنبه تا پنج‌شنبه خنک و بارانی پیش‌بینی می‌شود.

هوای خنک بارانی در راه گیلان/ دمای هوا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند

محمد دادرس امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی امروز و روزهای آینده در استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی، از عصر روز دوشنبه تا روز پنجشنبه این هفته شرایط برای افزایش ابر، باران شدید، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و تگرگ فراهم می‌شود. 

وی با اشاره وضعیت دمای هوای استان گیلان در روزهای آینده افزود، افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان در این مدت بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه گفت: در بعضی از ساعات برای برخی از مناطق استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

دادرس با اشاره به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری در گیلان بیان کرد: مسؤولان مربوطه تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی آب‌گرفتگی، آسیب به سازه‌ها، سیلاب، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، رانش و لغزش، تگرگ و صاعقه به عمل آورند. 

وی با بیان اینکه کشاورزان هرچه سریع‌تر به برداشت و درو محصول خود اقدام کنند، گفت: باغداران و کشاورزان در هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات خودداری کنند. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست، تصریح کرد: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این ایام دور از انتظار نیست و مردم و مسافران نیز از حضور در ارتفاعات و رودخانه‌ها خودداری کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول