اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استاندار مرکزی: در ساختار بخش تعاون با تشکیلات شفاف و روشن مواجه نیستیم

استاندار مرکزی با تأکید بر شکل‌گیری ساختار اصلی در بخش تعاون، گفت: در ساختار بخش تعاون هنوز با تشکیلات شفاف و روشن مواجه نیستیم.

استاندار مرکزی: در ساختار بخش تعاون با تشکیلات شفاف و روشن مواجه نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر و چهاردهمین آئین تجلیل از کارآفرینان برتر استان مرکزی افزود: در گفتمان مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مردمی به‌عنوان ارکان اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از دو رکن اقتصاد مقاومتی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: با وجود پیشینه استان مرکزی و وجود شرکت‌های بزرگ این سهم کافی نیست، ولی در کشور این موضوع در سطح مطلوبی قرار گرفته است.

وی به مردمی کردن اقتصاد تأکید  و خاطرنشان کرد: بخش تعاونی به‌عنوان رکن اصلی در اقتصاد کشور به شمار می‌رود و بحثی مهم در سیاست‌های کلی و سند توسعه بخش تعاون محسوب می‌شود.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: بخش تعاون با مقطعی که بتواند دامنه گسترده‌ای از مردم را با بخش تولید و خدمات مرتبط کند فاصله بسیاری دارد.

مخلص‌الائمه با تأکید بر شکل‌گیری ساختار اصلی در بخش تعاون، اظهار کرد: در ساختار بخش تعاون هنوز با تشکیلات شفاف و روشن مواجه نیستیم.

وی با ابراز امیدواری از ارتقای سند توسعه بخش تعاون در جهت رشد و اعتلای استان، عنوان کرد: باید معاونت تعاون در وزارتخانه‌های اقتصادی همچون جهاد کشاورزی تشکیل شود و به‌عنوان متولی تعاونی‌ها را زیر چتر حمایت خود قرار دهد.

در هفته تعاون ۱۳ شرکت تعاونی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: در هفته تعاون ۱۳ شرکت تعاونی با اعتباری یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

جمشید امیدی در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر و چهاردهمین آئین تجلیل از کارآفرینان برتر استان مرکزی با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص تعاون، افزود: تجربه انقلاب اسلامی نشان داده که تعاون و همکاری می‌تواند در پیشرفت ایران اسلامی نقش بسزایی ایفا کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ انتخاب کارآفرینان برتر به منظور ارج نهادن و تکریم از کارآفرینان استان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در سال جاری میزان مشارکت تعاونی‌ها ۶۵ درصد و میزان کارآفرینی ۴۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در هفته تعاون، ۱۳ شرکت تعاونی و پنج کارآفرین به عنوان تعاونی و کارآفرین برتر استانی انتخاب شدند و یک تعاونی نیز به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شده است.

امیدی اشتغال‌زایی شرکت‌های تعاونی را برای ۹۵۸ نفر و با سرمایه‌گذاری هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این میزان بر اساس قیمت تمام‌شده است به‌عنوان مثال میزان سرمایه‌گذاری پروژه شرکت تعاونی مسکن شماره یک کارکنان راه و شهرسازی ۳۸ میلیارد تومان است ولی ارزش روز سرمایه‌گذاری انجام شده این پروژه بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان می‌باشد.

وی بیان کرد: در استان مرکزی ۵ هزار و ۸۶۲ شرکت تعاونی به ثبت رسیده است.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۱۶ شرکت تعاونی غیرفعال در استان مرکزی وجود دارد که می‌بایست مورد تعیین تکلیف قرار گیرند.

امیدی تعداد شرکت‌های تعاونی‌های فعال استان را ۲ هزار و ۳۶۱ مورد عنوان کرد و گفت: تعداد اعضای شرکت‌های تعاونی با احتساب تعاونی‌های سهام عدالت ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر است.

وی افزود: در مجموع با فعالیت شرکت‌های تعاونی در استان مرکزی ۲۲ هزار و ۴۲۶ مورد فرصت شغلی ایجاد شده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول