اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نرخ‌نامه لباس فرم مدارس در همدان صادر شد/ هر نوع تخلف پیگیری می‌شود

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه برای جلوگیری از تخلف در عرضه لباس‌های فرم مدارس نرخ نامه اعلام شده تا مشکلات چنددستگی در قیمت به وجود نیاید گفت: هر نوع تخلف احتمالی با طرح شکایت توسط اولیای دانش‌آموزان قابل رسیدگی است.

نرخ‌نامه لباس فرم مدارس در همدان صادر شد/ هر نوع تخلف پیگیری می‌شود

مرتضی بیدآبادی معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه اواسط دهه ۷۰ تصمیم بر آن شد به جای روپوش‌ سیاه و سرمه‌ای دخترانه و لباس‌های رنگارنگ پسرانه، دانش‌آموزان از فرم‌های یکسان استفاده کنند اظهار کرد: هدف اصلی از یکدست شدن لباس دانش‌آموزان، حذف فاصله طبقاتی بین بچه‌ها بود تا دیگر خبری از فخرفروشی و چشم و هم‌چشمی در مدارس نباشد.

وی با اشاره به اینکه تا اوایل دهه ۸۰ مدارس تولیدی‌هایی را برای خرید روپوش مدارس تعیین می‌کر‌دند و چنانچه دانش‌آموزی به این موضوع تن نمی‌داد مورد بازخواست قرار می‌گرفت افزود: اگرچه همیشه دغدغه خانواده‌ها تهیه لباس مرغوب با نازل‌ترین قیمت بوده است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: پوشیدن فرم یکسان تأثیر مثبتی روی عزت نفس دانش‌آموزان دارد بنابراین با لباس متحدالشکل دیگر کسی لباس خودش را با دیگری مقایسه نمی‌کند چراکه همگی از نظر ظاهری شبیه هم هستند.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم پوشیدن لباس فرم سبب هویت بخشیدن به دانش‌آموزان می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر برای جلوگیری از تخلف در این زمینه نرخ‌نامه اعلام شده تا مشکلات چند دستگی در قیمت به وجود نیاید.

بیدآبادی یادآور شد: افزودن و دریافت هر مبلغ مازاد بر نرخ‌نامه با عناوینی چون نظارت و مدیریت بر تهیه و توزیع لباس فرم مدرسه مجاز نیست و خلاف قانون محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هر نوع تخلف احتمالی با طرح شکایت توسط اولیای دانش‌آموزان از طریق انجمن اولیا و مربیان مدرسه، بازرسان اتحادیه‌های مربوط، معاونت نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت و  تعزیرات حکومتی قابل رسیدگی است گفت: مدیران مدارس موظف هستند شماره تلفن تعزیرات حکومتی و اداره  صنعت، معدن و تجارت را در معرض دید اولیای دانش آموزان در دفتر مدرسه و تابلو اعلانات نصب کنند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان متذکر شد: دریافت هر وجه اضافی با عناوینی چون همیاری مدارس و خدمات سفارشی هم ممنوع است به طوری که در صورت گران‌فروشی همشهریان می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس یا با مراجعه حضوری به سازمان صنعت معدن و تجارت نسبت احقاق حق خود اقدام کنند.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: در این زمینه وظیفه اولیای مدارس جلوگیری از انعقاد قرادادهای خارج از نرخ اعلامی است.

انتهای پیام/89033/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول