اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب زریوار ضروری است

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست از تخصیص اعتبار لازم برای اجرای برنامه زیست بومی تالاب زریوار خبر داد و گفت: برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب زریوار منجر به بهره‌مندی پایدار از ظرفیت‌های گردشگری تالاب می‌شود.

اجرای برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب زریوار ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجتبی ذوالجودی عصر امروز در دیدار با فرماندار مریوان از تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اجرای برنامه زیست بومی تالاب زریوار و احیا و حفاظت از آن خبرداد و اظهار کرد: برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین‌المللی زریوار با هدف کاهش و بر طرف کردن چالش‌های کنونی تالاب، ممانعت از تخریب و ورود آلاینده‌ها به این تالاب تهیه شده و اجرای آن در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب زریوار منجربه بهره‌مندی پایدار از ظرفیت‌های گردشگری تالاب می‌شود و همچنین شیوه‌های رونق کسب و کار منطبق با اهداف این برنامه در منطقه، بدون آسیب به اکوسیستم مهم زریوار را به وجود می‌آورد. 

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد:  زریوار یکی از حساسترین تالاب‌های کشور برای سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می‌رود و با کمک صندوق ملی محیط زیست و البته استفاده از تخصص و پای کار بودن تمامی مسئولان استانی ذیربط با هدف پایداری، صیانت و رونق بیشتر این تالاب بین‌المللی تلاش می‌کنیم. 

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان هم در این دیدار خاطرنشان کرد: تالاب بین‌المللی زریوار متعلق به شخص یا فرد و گروه خاصی نیست و این اکوسیستم طبیعی هویت فرهنگی و اجتماعی کشور بویژه مردم مریوان و استان به شمار می‌آید.

اقبال حمیدی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات این اداره در چارچوب قانون و مقررات برای حفاظت از تالاب برای نسل‌های حاضر و  آینده است. 

وی ادامه داد: حفاظت محیط زیست کردستان، با تمام توان پای کار در راستای از بین بردن عوامل تهدید بوده و تقویت پتانسیل‌های تالاب را در دستور کار قرار داده که در این میان مسئولیت پذیری مسئولان و مدیران مرتبط ضروری است. 

وی تأکید کرد: مدیریت تالاب مشخص است متولی اصلی زریوار سازمان حفاظت محیط زیست است و می‌طلبد ارگان‌های ذیربط هم طبق برنامه‌های مؤظفی مندرج در برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار و تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اقدامات اجرایی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول