اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

احیای «بناهای تاریخی» محور توسعه گردشگری در قزوین است

فرماندار شهرستان قزوین گفت: بناهای تاریخی نشانه اصالت، فرهنگ و تمدن هر شهر هستند، باید همه ما در حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کنیم، در این میان بازسازی و مرمت آثار تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

احیای «بناهای تاریخی» محور توسعه گردشگری در قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس کاظمی در جریان بازدید از روند بازسازی و ساخت هتل سنتی حاج بیگلر در قزوین ضمن تاکید بر حفظ بافت تاریخی، اظهار کرد: بناهای تاریخی نشانه اصالت، فرهنگ و تمدن هر شهر هستند، باید همه ما در حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کنیم، در این میان بازسازی و مرمت آثار تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: احیاء و بازسازی مکان های تاریخی محور توسعه گردشگری در شهرستان قزوین است، از طرفی یکی از مسائلی که شهرستان قزوین در حوزه گردشگری با آن روبه‌رو است کمبود هتل است، بنابراین ساخت هتل سنتی و احیای بناهای تاریخی در قالب زیست بوم ها می‌تواند باعث جذب گردشگر شود.

فرماندار شهرستان قزوین تصریح کرد: مرمت هر یک از این مکان‌های تاریخی زمینه آشنایی گردشگران داخلی و خارجی را با فرهنگی کهن قزوین فراهم می‌کند، گرمابه حاج بیگلر نیز یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان قزوین است که  در رشد و توسعه گردشگری قزوین نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: با توجه به این که از سال 95 تاکنون مرمت این فضا در حال اجرا است باید با اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران و حمایت از این طرح زمینه را برای تکمیل و بهره برداری از این هتل در زمان مناسب فراهم کرد.

بنای تاریخی حاج بیگلر در خیابان تهران قدیم با احیا و مرمت به عنوان هتل 2 ستاره دارای 20 اتاق و 40 تخت خواهد بود، تغییر کاربری این بنا از سال 95 آغاز شده و هم اکنون پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این بنا در مساحت 1500 متر مربع با زیربنای 751 متر مربع احیا می شود و با راه اندازی این هتل برای 10 نفر ایجاد اشتغال می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول