اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ادعای نماینده سابق آمریکا: طالبان در توجیه مرگ سرکرده القاعده به مشکل خورده است

نماینده ویژه سابق آمریکا در افغانستان مدعی شد که طالبان از مرگ ایمن الظواهری در کابل مطلع بوده، اما هیات حاکمه افغانستان در توضیح این حادثه با مشکل مواجه شده است.

ادعای نماینده سابق آمریکا: طالبان در توجیه مرگ سرکرده القاعده به مشکل خورده است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «زلمی خلیزاد» نماینده ویژه سابق آمریکا در افغانستان توضیحاتی را در خصوص مرگ سرکرده القاعده در کابل و چرایی عدم به‌رسمیت شناختن طالبان از سوی کشورهای جهان ارائه کرد. 

وی در گفتگو با طلوع نیوز گفت: طالبان برای رابطه با جامعه جهانی باید در سیاست‌های خود از جمله تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان تجدیدنظر کند. 

خلیلزاد افزود: «اگر طالبان به دنبال داشتن یک دولت قانونی و ارتباط با کشورهای جهان است باید در چندین مورد سیاست خود را تغییر دهند.»

 نماینده ویژه سابق آمریکا در افغانستان در ادامه سخنان خود به توافق دوحه اشاره کرد و گفت: «برخی از بندهای توافق دوحه از جمله مبارزه با تروریسم و تشکیل دولت اجرا نشده و نیاز است تا مقامات طالبان و آمریکا در این باره مذاکرات خود را آغاز کنند.»

وی با اطمینان از مرگ ایمن الظواهری در کابل، گفت: «من مطئمن هستم که الظواهری در کابل کشته شده و طالبان نیز از این موضوع آگاه است، اما با توجه به اینکه این موضوع نقض توافق دوحه است، هیات حاکمه افغانستان در توضیح این حادثه با مشکل مواجه شده است.» 

این در حالی است که اخیر «سهیل شاهین» نماینده طالبان در سازمان ملل گفته است که طالبان در حال بررسی «ادعای» ایالات متحده مبنی بر کشته‌شدن ایمن الظواهری در کابل بوده که نشان می‌دهد رهبری این گروه از حضور وی در آن‌جا اطلاعی نداشته است.

شاهین ادامه داد: «دولت و رهبری نه از آنچه ادعا می‌شود آگاه بودند و نه هیچ اثری در آن‌جا وجود دارد».

وی با بیان این‌که در حال حاضر تحقیقات برای صحت و سقم این ادعا در حال انجام است، افزود که نتایج تحقیقات به‌اطلاع عموم خواهد رسید.

رهبران طالبان تاکنون در مورد حمله هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده علیه سرکرده القاعده سکوت کرده‌اند.

طالبان در ابتدا این حمله را فرود راکت به یک خانه‌ مسکونی خالی اعلام کرده بودند؛ اما سرانجام تأیید کردند که حمله‌ هوایی بوده و توسط هواپیمای آمریکایی انجام شده است.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول