اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایجاد شهرک‌های مشترک صنعتی و علمی فناوری ایران و ارمنستان/ دسترسی ایران به کشوری‌های سی آی اس و اوراسیا از طریق ارمنستان

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هدف اصلی سفر هیأت اقتصادی و تجاری استان به ارمنستان، تسهیل و پشتیبانی از توسعه مراودات اقتصادی و تجاری و ارتقای سطح همجواری دو کشور با محوریت آذربایجان‌شرقی است.

ایجاد شهرک‌های مشترک صنعتی و علمی فناوری  ایران و ارمنستان/ دسترسی ایران به کشوری‌های سی آی اس و اوراسیا از طریق ارمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم ظهر امروز در گفت‌وگو با شبکه‌های تلویزیونی آرمنیا و پابلیک ارمنستان، اظهار داشت: هدف اصلی سفر هیأت اقتصادی و تجاری استان به ارمنستان، تسهیل و پشتیبانی از توسعه مراودات اقتصادی و تجاری و ارتقای سطح همجواری دو کشور با محوریت آذربایجان‌شرقی است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر، دسترسی به کشورهای سی‌آی‌اس و اوراسیا از طریق ارمنستان است که این موضوع می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور و توسعه مراودات تجاری باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های سفر هیأت اقتصادی و تجاری آذربایجان‌شرقی، افزود: تبریز یکی از قطب‌های صنعتی ایران است و می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های کشور ارمنستان را تأمین کند که در این راستا از تجار و بازرگانان این کشور دعوت می‌کنیم تا از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنایع ما بازدید کنند.

خرّم خاطرنشان کرد: موانع و مشکلات گمرکی و حمل‌ونقل در مرز دو کشور وجود دارد که باید این موانع را برطرف کنیم تا تجار و صادرکنندگان دو طرف بتوانند به سهولت تردد و مراوده کنند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امیدوارم این سفر دستارودهای خوبی برای دو طرف داشته باشد و بتوانیم ارتباطات تاریخی، فرهنگی و مدنی خود را از طریق ارتباطات اقتصادی و تجاری به مرحله قابل قبول و مورد انتظار دو کشور برسانیم.
 
وی، ایجاد شهرک‌های مشترک صنعتی و علمی فناوری را از جمله اهداف این سفر ذکر کرد و متذکر شد: در خصوص مقدمات این موضوع در این سفر توافق و مرحله اجرایی و عملیاتی آن در یک بازه زمانی مشخص طی خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول