اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برخورد جدی با متخلفان ماده ۱۰۰ در گیلان/برخورد سخت با صادرکنندگان پروانه ساختمانی خلاف

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از آفت‌های این استان را ولاسازی‌های بسیار زیاد دانست و گفت: اگر عضو شورایی، دهیاری و یا عضو کمیسیون ماده ۹۹ و ماده ۱۰۰ خلاف مقررات پروانه‌ای را امضا کنند در صورت تایید تخلف تمامی هزینه و خسارت وارد شده از آن عضو گرفته می‌شود.

برخورد جدی با متخلفان ماده ۱۰۰ در گیلان/برخورد سخت با صادرکنندگان پروانه ساختمانی خلاف

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، اسدالله عباسی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه آب‌رسانی به روستای دوران محله رودسر با بیان اینکه حضور در کنار مردم برای بنده یک افتخار محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت حضور مسؤولان در بین مردم و شنیدن دردودل آنان است و در همین راستا تاکنون بیشتر ۱۰۰ سفر شهرستانی به نقاط مختلف استان گیلان داشتم. 

وی با اشاره به رفع محرومیت‌زدایی در کشور و به ویژه استان گیلان توسط دولت گفت: حق مردم دوران محله این بود که خیلی زودتر از زمان مقرر از نعمت آب شرب و آشامیدنی برخوردار شوند و بنده به عنوان کوچکترین خادم مردم از همه اهالی دوران محله شهرستان رودسر عذرخواهی می‌کنم. 

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از اهداف دولت سیزدهم را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور دانست و افزود: در کشور و استان گیلان پروژه‌های نیمه تمام بسیار زیادی وجود دارد که از دولت قبل باقی مانده لذا یکی از اهداف دولت سیزدهم تکمیل این پروژه‌ها است. 

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به کاهش تنش آبی در استان گیلان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته یک‌هزار و ۸۰۰ میلیون میلیارد تومان اعتبار در خصوص کاهش تنش آبی به استان گیلان تعلق گرفته و با تکمیل سد و تصفیه خانه پلرود بخش اعظمی از تنش آبی در شهرستان چابکسر و دیگر مناطق گیلان از بین می‌رود. 

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از مزیت‌های استان گیلان است، تصریح کرد: این به این‌ معنا نیست که اراضی خود را ارزان در اختیار گردشگران قرار داده و آنان با ساخت ویلاهای لاکچری سبک زندگی روستایی را تغییر و باعث تولید انبوه زباله در این استان شوند. 

استاندار گیلان یکی از آفت‌های این استان را ویلاسازی‌های بسیار زیاد دانست و گفت: اکر فرد روستایی بخواهد برای فرزند خود در اراضی مربوطه منزل مسکونی احداث کنند این مجوز را داشته و بنده این مصوبه را به تمامی شورا و دهیاری‌ها ابلاغ کردم ولی فردی خارج از روستا به عنوان گردشگر حق ندارد بدون ضابطه آمده و ویلاهای لاکچری در روستا ساخته و منجر به افزایش مصرف آب و تولید زباله شود.

عباسی با بیان اینکه تبدیل روستا به ویلانشینی مورد تایید و پسند دولت نبوده و با آن برخورد می‌شود، افزود: روستائیان ولی نعمتان این نظام بوده و باید بهترین امکانات رفاهی برای آنان فراهم شود لذا اگر عضو شورایی، دهیاری و یا عضو کمیسیون ماده ۹۹ و ماده ۱۰۰ خلاف مقررات پروانه‌ای را امضا کنند در صورت تایید تخلف تمامی هزینه و خسارت وارد شده از آن عضو گرفته می‌شود. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به خدمت بی‌منت به مردم در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بنده به عنوان استاندار گیلان نسبت به مردم خودم در این استان تعصب دارم و از هیچ تلاشی برای توسعه زندگی روستایی در این استان دریغ نخواهم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش ویلاسازی در افزایش مصرف آب شرب در روستاهای این استان تصریح کرد: یکی از معضلات استان گیلان افزایش مصرف آب در روستاها و آن هم به دلیل ویلاسازی‌های بی‌مورد است زیرا اگر ویلاسازی در روستاها کاهش پیدا کند میزان آب توزیع شده در آن روستا کفاف جمعیت را می‌دهد. 

به گفته عباسی، در هفته دولت بنده به تمامی نقاط استان گیلان و حتی دور افتاده‌ترین نقاط رفته و خوشبختانه کمبود امکانات رفاهی به مانند آب، برق گاز در هیچ جاهی به وضوح مشاهده نمی‌شود و اگر جایی مشکلی هم وجود دارد دولت بر اساس وظیفه ذاتی  خود آن معضل را برطرف می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه تمامی مکان‌های غیر مولد باید در استان گیلان مولد شوند، بیان کرد: اگر دستگاهی نتواند مکان‌های غیرمولد را مولد کند خودمان ورود کرده و آن مکان را از راکدی خارج کرده و در راستای توسعه منطقه از آن بهره‌مند می‌شویم. 

استاندار گیلان، شهرستان رودسر، اشکورات و چابکسر را سرشار از ظرفیت کشاورزی معرفی کرد و گفت: بخش اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مانند فندق، گردو و کیوی در این شهرستان تولید شده و همچنین باغات گل و گیاه بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد به این‌دلیل به فرماندار دستور می‌دهم اعتبارات کشاورزی را به صورت عادلانه در میان متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و باغداری قرار دهد. 

عباسی با اشاره به فعال‌سازی ۱۰۷ واحد تولید در استان گیلان افزود: در یکسال گذشته از ۷۰۵ تولیدی راکد در استان گیلان چیزی در حدود ۱۰۷ واحد تولیدی فعال شده و برای بیش از ۲ هزار نفر در استان گیلان اشتغال ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه تا سال آینده تمامی روستاهای گیلان از نعمت آب برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: دولت اعتبارات خوبی به منظور توسعه آبرسانی به مناطق مختلف کشور اختصاص داده لذا اگر روستایی در دستور کار به منظور آبرسانی قرار ندارند باید در دستور کار قرار بگیرند تا مشکل آب شرب در تمامی مناطق روستایی گیلان برطرف شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه‌ عدم قطعی برق در استان گیلان یک کار جهادی و بی‌نظیر بوده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته میزان تولید و مصرف آب و همچنین میزان بهره‌وری برق را در استان بررسی و با کاهش یک‌ساعته کار ادارات در استان به کاهش مصرف برق در گیلان کمک شایانی شد. 

عباسی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، هیچ پروژه‌ای به دلیل کمبود اعتبار نباید نیمه تمام باقی بماند، تصریح کرد: دولت گذشته بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی بر دوش دولت سیزدهم در کنار کسری بودجه جهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی گذاشت و این دولت ماهانه ۱۱ هزار میلیارد تومان بدهی دولت یازدهم و دوازدهم را پرداخت می‌کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول