اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جشنواره ملی انار در ساوه برگزار می‌شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جشنواره ملی انار در ساوه گفت: در این جشنواره مقرر شد تا مقامات وزارتخانه جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در ساوه حضور پیدا کنند.

جشنواره ملی انار در ساوه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام محمد سبزی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی انار در ساوه اظهار کرد: با توجه به اینکه این جشنواره برای نخستین بار برگزار می‌شود لذا باید با تعامل بخش دولتی و خصوصی در هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم تلاش کرد و با برگزاری جلسات هماهنگی آن را به نحو احسن به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی انار ساوه می‌تواند آغازی مهم برای برپایی جشنواره‌های ملی در حوزه‌های دیگر باشد افزود: شهرستان ساوه می‌تواند با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های مختلف می‌تواند میزبان خوبی برای برگزاری همایش و جشنواره‌های ملی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و... باشد تا ساوه را در سطح ملی به مردم معرفی کنیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی زمان برگزاری این جشنواره را ۱۱ و ۱۲ آبان ماه در مسجد جامع اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به برداشت انار ساوه در ماه آبان، برگزاری جشنواره در این باره زمانی می‌تواند جنب و جوش باغداران در برداشت انار از باغات را مضاعف کند و تلاش کنند تا بازار خوبی در کشور جذب کنند.

سبزی به‌عنوان مهد پرورش مفاخر و مشاهیر متعدد علمی، فرهنگی و دینی نام برد و گفت: تصمیم داریم در آینده‌ای نزدیک کنگره ملی علامه عسگری ساوجی که از افتخارات عالم تشیع و اهل شهرستان ساوه است را در اینجا برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

وی حضور مقامات در این جشنواره‌ها را نقطه عطفی برای رفع موانع دانست و بیان کرد: در جشنواره انار مقرر شده است که مقامات وزارتخانه جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در ساوه حضور پیدا کنند تا از نزدیک مطالبات این حوزه مطرح و در خصوص رفع مشکلات چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری جشنواره انار نیاز است سمینارهای علی و تخصصی در راستای جلوگیری از بروز آفات و معضلات تولید برگزار شود و تقویت و توسعه مراکز تحقیقات کشاورزی ساوه نیز در دستور کار قرار بگیرد.

سبزی با بیان اینکه در حق برخی باغداران پایین‌دست سد الغدیر ساوه اجحاف شد گفت: متأسفانه عدم توزیع عادلانه آب و حقابه مشکلات را در اراضی پایین‌دست این سد به وجود آورده است به‌طوری که بعضاً حتی یک قطره آب نیز به کشاورزان از سد نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: آبیاری بارانی و قطره‌ای سال‌هاست در دنیا منسوخ شده است اما در ایران کشاورزی همچنان به‌صورت غرق آبی انجام می‌شود و منابع آبی متعددی با روش سنتی آبیاری به هدر می‌رود.

به گفته این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس محدودیت موجود در نهاده‌های دامی، مشکلات کانال‌های آبی روستاها، سهمیه پایین تجهیزات و ادوات کشاورزی، عدم توجه به مطالبات کشاورزان و ... از مواردی است که باید کمیته علمی این جشنواره به آن بپردازند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این نشست برگزاری جشنواره انار را فرصت مغتنمی برای معرفی ساوه دانست و گفت: برگزاری این جشنواره در مسجد جامع ساوه که نماد معرفی تاریخ هزارساله ساوه است باعث می‌شود در کنار معرفی ظرفیت انار ساوه، ظرفیت گردشگری و تاریخی ساوه نیز به شرکت‌کنندگان شناسانده شود.

مهدی الیاسی اظهار کرد: ساوه با محصول انارش در دنیا شناخته می‌شود اما جشنواره انار این شهرستان سال‌هاست متوقف شده است و برخی نقاط دیگر کشور با بهره‌مندی از این فرصت جشنواره انار برگزار کردند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد با توجه به عجین بودن نام ساوه با انار این جشنواره امسال به‌صورت ملی در این شهرستان برگزار شود.

فرماندار ساوه همچنین خواستار تلاش دستگاه‌های مربوطه برای معرفی ظرفیت‌های دیگر ساوه در حاشیه این جشنواره شد و ادامه داد: ساوه دارای ظرفیت‌های مختلفی در حوزه‌های علمی، صنعتی، تاریخی و ... دارد که باید تلاش شود تا این ظرفیت‌ها نیز به مراجعه‌کنندگان معرفی شود.

گفتنی است در این جلسه اعضا به بیان دیدگاه‌های خود در برگزاری هرچه بهتر این مراسم پرداختند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول