اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وجود 5 هزار و 200 نقطه حادثه خیز در ایران

رئیس پلیس راهور گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ٢٠٠ نقطه حادثه خیز داریم که ٣ هزار و ٢٠٠ مورد آن در جاده‌های کشور است.

وجود 5 هزار و 200 نقطه حادثه خیز در ایران


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور در اولین سمپوزیوم ملی مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی، گفت: اکنون  ۵ هزار و ٢٠٠ نقطه حادثه خیز داریم که ٣ هزار و ٢٠٠ نقطه آن در جاده‌های کشور است. چه زمانی باید این ها اصلاح شود؟ اینها نیاز به منابع دارد.
 
هادیانفر ادامه داد: شما در تصادف اخیر مینی‌بوس و تریلی در شوشتر وضعیت کمربندی این شهرستان را ببینید. حادثه‌خیز بودن محورها را ببینید ١۶ نفر از جمله کودکان و زنان در این تصادف جان خود را از دست دادند. خب چه شد؟ موجی درست می‌شود که گروه ویژه بگذاریم و بررسی کنیم. البته بپذیرید که اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در کشور رخ داده است اما هنوز در راه‌های کشور دچار مشکل جدی هستیم. 
 
وی با بیان اینکه تولید کنندگان خودرو برتر دنیا در چند مورد رقابت می‌کنند، گفت: آنها در زیبایی خودرو، کیفیت و آپشن های آنها، ایمنی و ارزانی رقابت می‌کنند و حالا ببینید ما در این بین کجا هستیم.
 
رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه برخی از قوانین در کشور ما بازدارنده نیست، اما بعضی از تخلفات حادثه ساز بحثی جدی دارد، گفت: باید برای برخی از تصادفات مجازات جایگزین اتفاق بیفتد و شرایطی باشد که راننده شش دانگ پشت فرمان باشد. در بخش‌هایی نیز باید قانون اصلاح شود. 
 
وی با اشاره به سفر‌های اربعین، گفت: آمادگی خوب هلال احمر در جاده‌ها و پایانه‌های مرزی غرب کشور و حضور امدادگران  را مشاهده کردیم.
 
هادیانفر ادامه داد: پیش بینی می‌شود در روزهای قبل و بعد از اربعین امسال نزدیک به 5 میلیون زائر داشته باشیم. تمهیدات جدی را پیش‌بینی کرده‌ایم. در مرز خسروی اصلاح نقاط حادثه خیز انجام شده و پارکینگها نیز آماده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول