اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

چشمه‌علی دامغان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: چشمه‌علی دامغان از نخستین بناهایی است که به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

چشمه‌علی دامغان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین ساری، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین هتل بوتیک اسفنجان سمنان بیان کرد: در نخستین فرصت، مزایده چشمه‌علی برگزار می‌شود و بسیار امیدوارم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان برای سرمایه‌گذاری و مرمت و احیای این اثر تاریخی و طبیعی وارد شوند.

وی افزود: استان سمنان به دلیل بافت تاریخی گسترده، بناهای تاریخی و فرهنگی متعدد و پیشینه قابل‌توجه در عرفان و حکمت و علم و اخلاق، بخش مهمی از تاریخ تمدن ایرانی- اسلامی کشور را به خود اختصاص داده است.

ساری گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک، بخش قابل‌توجهی از بناهای تاریخی استان سمنان، حفظ و مرمت شود و به مرحله بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تأکید کرد: ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی استان سمنان در کشور بی‌نظیر و نشان از اصالت این استان و ظرفیت مطلوب در جذب گردشگر است.

ساری از خانه طاهریان سمنان به‌عنوان بنایی بی‌نظیر و ویژه یادکرد و افزود: تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری، نیازمند معرفی است و این رویکرد با کمک رسانه‌ها محقق می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت کویر سمنان گفت: سمنان ظرفیت میزبانی از گردشگران خارجی دارد و باید بر رونق گردشگری به‌عنوان محور توسعه استان سمنان بیش از پیش توجه شود.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با تأکید بر اینکه برند سازی به‌عنوان راهبرد مهم برای رونق گردشگری در استان سمنان مورد توجه باشد، افزود: استفاده از ظرفیت رسانه برای معرفی برندهای استان سمنان نقشی مهم در رونق گردشگری دارد.

ساری گفت: هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در برخی شاخه‌ها امکان برند سازی دارد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود و صندوق آمادگی همراهی در این بخش را دارد.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول