اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اجتماع بزرگ اربعینی‌ها در تهران/توسعه خدمت‌رسانی به زائران حسینی

مراسم بدرقه خادمان و زائرین راهپیمایی جهانی اربعین حسینی (ع) در تهران برگزار شد.

اجتماع بزرگ اربعینی‌ها در تهران/توسعه خدمت‌رسانی به زائران حسینی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، آئین بدرقه خادمان و زائرین راهپیمایی جهانی اربعین حسینی (ع) امروز پنجشنبه ۱۰ شهریور همزمان با شب شهادت حضرت رقیه (س) از ساعت ۱۷:۳۰ با حضور موکب داران تهرانی و تمامی دستگاه های اجرایی فعال در مراسم اربعین در صحن مرکزی مصلی امام خمینی(ره)  آغاز شد.

 سخنران اجتماع بزرگ اربعینی‌ها حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان بود همچنین سخنران، شعرا و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برنامه‌هایی برای مراسم امروز اجرا کردند.

توسعه خدمات‌رسانی به زائران اربعین نسبت به سنوات گذشته

علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین بدرقه موکب‌داران اربعین به پایانه‌های مرزی و عتبات عالیات اظهارداشت:خدمات متنوعی در حوزه سلامت، ایمنی و امنیت، نظافت و ... در مرزهای نجف و مابین مواکب مسیر نجف به کربلا و همچنین کاظمین و سامرا برای زائران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مراسم امروز سنت حسنه‌ای به عنوان بدرقه زائران است و امیدوارم این سنت حسنه در آینده هم ادامه دار باشد.

شهردار تهران بیان داشت: یک تجربه‌ای از گذشته وجود داشت و امسال مدیریت شهری مبتنی بر تجربیات گذشته، ارائه خدمات را کامل کرد.

زاکانی گفت: البته امسال تنوع خدمت در حوزه حضور در مرزها، خدمات حمل و نقلی، سلامت، آتش نشانی، رفت و روب و نظافت و ... توسعه یافته است. 

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو/ خدمات دهی رایگان از ایستگاه امام حسین (ع)‌ تا شهرری 

همچنین حامد عباسی نامی، سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران در حاشیه این مراسم، گفت: شرکت بهره برداری مترو تهران همیشه در مناسبت های فرهنگی، مذهبی حضور داشته است.

وی افزود: برای مراسم امروز نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) خدمات رسانی رایگان داشتند.

سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: روز اربعین نیز برنامه ریزی کرده ایم تا از ایستگاه امام حسین (ع) تا شهرری خدمات رسانی رایگان و سر فاصله حرکت قطارها را در خط شش کم کنیم تا شهروندان بتوانند از خدمات مترو بهتر بهره ببرند.

نامی بیان کرد: همچنین همکاران ما در شرکت بهره برداری مترو تهران در شهر نجف نیز در موکب های مورد نظر به زائران خدمات رسانی خواهند داشت.ی

وی در ادامه یادآور شد: یک سوم از ۵۰۰ نیروی اعزامی در بخش اجرایی از مجموعه شهرداری تهران از شرکت بهره برداری مترو تهران است.

گفتنی است، بدرقه موکب‌داران اربعین حسینی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با برگزاری مراسم چاووشی خانی انجام شد.

 هزار نفر از خادمان شهرداری تهران از طریق مرز مهران راهی شهرهای کربلا و نجف می‌شوند و ۱۵۰۰ نفر نیز در ۵ نقطه مرزی مشغول به خدمات رسانی خواهند شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول