اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۳۵ میلیارد تومان رهاورد سفر رئیس جمهور به گلستان برای آموزش و پرورش گنبدکاووس

مدیرآموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان گلستان برای پروژه های آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تخصیص یافت.

۳۵ میلیارد تومان رهاورد سفر رئیس جمهور به گلستان برای آموزش و پرورش گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کمال الدین نظرنژاد صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال تمامی مدارس و دانشگاه ها حضوری خواهد بود از ماههای گذشته تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در خصوص فضای آموزشی، تجهیزات موردنیاز و تامین نیروی انسانی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: امسال تعداد ۸۵ هزار دانش اموز و حدود ۱۰ هزار نفر در مقطع پیش دبستانی در شهر و روستاهای شهرستان سال تحصیلی جدید را اغاز خواهند کرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید تعداد ۴۱۰ نفر از معلمان شهرستان مشمول بازنشستگی بوده اما تعداد ۲۱۰ از این افراد درخواست استمرار خدمت دادند.از طرف دیگر تعداد ۱۰۰ نفر از دانشجویان فرهنگیان(ورودی ۹۷) امسال فارغ التحصیل شده و وارد اموزش و پرورش می شوند و تعداد ۱۰۵ نفر دیگر ورودی ۹۸از دانشگاه فرهنگیان به این جمع اضافه شده و مجموعا تعداد ۲۰۵ نفر نیروی انسانی تازه نفس وارد اموزش و پرورش خواهند شد.

وی با اشاره به پروژه استخر دانش اموزی که از سالهای گذشته در گنبدکاووس اغاز شده است بیان کرد: این پروژه در راستای ایجاد فضای ورزشی و رفاهی دانش اموزان و فرهنگیان در نظر گرفته شده و در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته و پیش بینی می شود این پروژه تا پایان مهرماه به بهره برداری برسد‌.

نظرنژاد درباره رفع مشکلات مالی فرهنگیان ابراز کرد: در سالهای گذشته در پرداخت تسهیلات بانکی برای فرهنگیان مشکلاتی وجود داشت و برای رفع مشکلات مالی زمان و نحوه پرداخت تسهیلات بانکی را تسهیل کردیم.

وی افزود: امسال ظرف مدت یکماه تسهیلات بانکی بدون کارمزد و سه برابر سپرده فرهنگیان و حداقل ۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود و ماهانه مبلغ چهار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ارگونه تجمع و صرفه جویی در زمان و هزینه تمام مراحل ثبت نام و واریز تسهیلات بانکی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مجموعا ۳۵ میلیارد تومان در حوزه اموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای پروژه استخر دانش اموزی و ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیزات و مدارس شهرستان در نظر گرفته شده است.

نظرنژاد بیان کرد: از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات ورزشی و فنی، هشت میلیارد تومان برای ۹ مدرسه در حال ساخت، پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای چهار مدرسه کلنگ زنی شده و چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای مدارسی که از قبل بهره برداری شده و به دولت بدهکار بودند.

وی اظهار کرد: سرود فرمانده سلام به زبان ترکمنی توسط دانش اموزان ترکمن شهرستان تهیه شده که با استقبال خوب مسئولان کشوری و استانی حوزه اموزش و پرورش مواجه شد و قرار شد در تمامی مدارس ترکمن صحرا همخوانی شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی از یک طرف و عدم زمین مناسب برای ساخت مدارس در فضای شهری، امسال و سال اینده فضاهای اموزشی مناسب در سطح شهر چرخشی خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول