اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

5 وظیفه کلیدی دولت ازبکستان؛ از آموزش تا کارآفرینی و آب شرب

رئیس جمهور ازبکستان در سخنرانی تجلیل از سی و یکمین سالگرد استقلال این کشور5 وظیفه کلیدی دولت را آموزش، عدالت، کارآفرینی، بهداشت و آب آشامیدنی مطرح کرد.

5 وظیفه کلیدی دولت ازبکستان؛ از آموزش تا کارآفرینی و آب شرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در مراسم تجلیل از سی و یکمین سالگرد استقلال این کشور در باغ جدید «ازبکستان جدید» شهر «تاشکند» گفت: استقلال ملی پایه محکمی برای ازبکستان جدید است.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: سال‌ها و قرن‌ها می‌گذرند، اما روز استقلال که دولت ملی و غرور ملی را به ما بازگرداند، حقوق و آزادی‌های ما را که پایه محکمی برای همه موفقیت‌ها و دستاوردهای ما شده است، همیشه بزرگترین و عزیزترین جشن برای ما و نسلهای آینده خواهد بود.

میرضایف ادامه داد: در طول 6 سال گذشته، در مرحله جدیدی توسعه کشور، ما به اصلاحات دموکراتیکی که آغاز کرده بودیم، به طور پیگیرانه ادامه می‌دهیم. در دوره گذشته اصل مهم «مردم به دستگاه‌های دولتی خدمت نمی‌کنند، بلکه دستگاه‌های دولتی باید در خدمت مردم باشند» در اولویت فعالیت ما قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما با اطمینان می‌توانیم بگوییم که ازبکستان امروز، این ازبکستان دیروز نیست و مردم ما دیگر مثل دیروز نیستند. با وجود تأثیر منفی همه‌گیری و بحران جهانی، کشور ما با اطمینان در مسیر ساختن یک زندگی آزاد، آباد و مرفه حرکت می‌کند.

رئیس جمهور ازبکستان عنوان کرد: اعتبار کشور ما در عرصه بین المللی به طور مستمر افزایش می‌یابد. ما به سیاست خارجی خود بر اساس دوستی و برابری در رابطه با همه کشورهای شریک و سازمان‌های بین المللی ادامه دهیم.

وی افزود: فرصت را مغتنم شمرده برای سفرای کشورهای خارجی حاضر در این مراسم، نمایندگان سازمان‌های بین المللی بهترین آرزوها را داریم. من از آنها بابت سهم بزرگی آنها در توسعه همکاری مؤثر با ازبکستان تشکر و برای دولت و مردم آنها صلح و رفاه آرزو می‌کنم.

میرضیایف در ادامه گفت: امروز ما به سرعت استراتژی توسعه ازبکستان جدید را اجرا می‌کنیم. ازبکستان جدید کشوری است که برای مردم تمام شرایط مورد نیاز را فراهم، امکاناتی را برای تامین عدالت، برابری در مقابل قانون ایجاد و شرایط لازم را برای رشد کارآفرینی تامین می‌کند.

وی اظهار داشت: در یک کلام، ازبکستان جدید، یک جامعه باز و عادلانه است که از هر شهروند خود مواظبت می‌کند. با توجه به این برای دستیابی به این اهداف بزرگ در چارچوب استراتژی توسعه تا سال 2026 میلادی 5 وظایف کلیدی را انجام می‌دهیم.

میرضیایف با اشاره به این وظایف گفت: همچنان پیگیر ایجاد شرایط مناسب در زمینه آموزش هستیم و برای این منظور، برنامه‌های درسی مدارس، روش‌های تدریس و محتوای کتاب‌های درسی به طور اساسی بازنگری خواهد شد.

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: دوم، اینکه تا قوه قضائیه مستقل نشود جامعه ما توسعه پیدا نمی‌کند. هر کسی که به قوه قضاییه مراجعه می‌کند باید مطمئن باشد که قانون و عدالت در اینجا حاکم است. ثالثاً، همانطور که از تجربه جهانی معلوم است، تنها در کشوری که کارآفرینی توسعه یافته باشد، آموزش با کیفیت، خدمات پزشکی خوب، زندگی مرفه و اعتماد مردم به آینده تامین می‌شود.

وی همچنین در مورد وظایف دیگر نیز اظهار داشت: چهارم، دسترسی مردم به خدمات بهداشتی با کیفیت گسترش خواهد یافت. در همه مناطق کشور مراکز خدمات پزشکی فوری ایجاد می‌شود. هدف ما ایجاد یک جامعه سالم و افزایش میانگین طول عمر است. پنجم، موضوع تامین مردم با آب آشامیدنی در مرکز توجه قرار خواهد گرفت. حجم سرمایه گذاری‌ها در این زمینه افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور ازبکستان در پایان سی و یکمین سالگرد استقلال ازبکستان را به مردم تبریک و برای آنها آرزوی سلامتی، رفاه و شکوفایی کرد.

امسال در ازبکستان به مناسبت سی و یکمین سالگرد استقلال 4 روز تعطیل اعلام شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول