اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آنچه باید درباره بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان بدانید

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بین این صندوق و ۲۵ صندوق فعال دیگر در سطح کشور گفت: به جوانان توصیه می‌کنیم که از ۱۸ سالگی در این صندوق بیمه شوند و بعد از استخدام سوابق بیمه‌ای خود را به بیمه شغلی انتقال دهند.

آنچه باید درباره بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان بدانید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین تراکمه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به همراه صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگی تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: این بیمه را می‌توان از مصادیق محرومیت‌زدایی دانست چرا که افراد با پرداخت حداقل‌های بیمه می‌توانند از حمایت ۲ برابری دولت و مزایای بسیاری از جمله بیمه حقوق بازنشستگی، از کارافتادگی، مستمری فوت و نقل و انتقال سوابق بیمه استفاده کنند.

 مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: شرایط بازنشستگی برای افراد زیر ۶۵ سال ۳۰ سال پرداخت حق بیمه و برای افراد بالای ۶۵ سال نیز ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه است و افرادی که ازکارافتادگی‌ و یا فوتشان خارج از کار و ناشی از بیماری باشد باید یک سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند.

 وی با بیان اینکه عضویت در این صندوق بیمه شرط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و شرط سکونت دارد، ادامه داد: افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در قالب روستاییان و عشایر تحت بیمه قرار می‌گیرند و کشاورزان غیرساکن در روستاها در قالب ۲۳۰ عنوان شغلی نظیر رانندگی، کشاورزی، قالی‌بافی و یا شاغلان حوزه صنایع دستی و غیره در تمام شهرها می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

 مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بین این صندوق و ۲۵ صندوق فعال دیگر در سطح کشور را یکی دیگر از مزایای این صندوق دانست و گفت: به جوانان توصیه می‌کنیم که از ۱۸ سالگی در این صندوق بیمه شوند و بعد از استخدام سوابق بیمه‌ای خود را به بیمه شغلی خود انتقال دهند.

تراکمه با بیان اینکه پرداخت حق بیمه در ۸ سطح تعریف شده است که به صورت سالانه پرداخت می‌شود، اظهار داشت: حق بیمه از حداقل ۶۰۰ هزار تومان تا حداکثر یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان سالانه به صورت اقساط ۳ تا ۶ ماهه قابل پرداخت است که اگر کسی حق بیمه سطح یک یعنی سالانه ۶۰۰ هزار تومان را پرداخت کند ماهانه یک میلیون تومان و اگر بالاترین سقف یعنی سالانه یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان حق بیمه را پرداخت کند ماهانه ۲میلیون و ۶۶۰ هزار تومان حقوق دریافت و از کمک ۲ برابری دولت استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه آزاد را ندارند به راحتی می‌توانند از این صندوق استفاده کنند.

۴۸۳۳۳ نفر بیمه شده صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اظهار داشت: از سال ۸۴ تاکنون ۴۸ هزار و ۳۳۳ نفر عضو این صندوق شده‌اند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۸۴۵ نفر مرد و ۱۶ هزار نفر خانم و مستمری‌بگیران استان نیز ۳ هزار و ۴۹ نفر هستند که یک هزار و ۳۴۳ نفر مستمری بازنشستگی، ۳۰۰ نفر مستمری ازکارافتادگی و یک هزار و ۴۰۶ نفر مستمری فوت دریافت می‌کنند.

پیش‌بینی جذب ۱۵ هزار نفری تا پایان سال

وی بیان اینکه ۳۰ کارگزاری فعال در همه شهرستان‌های استان به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: از تیرماه سال جاری قرارگاهی در صندوق بیمه به نام قرارگاه «کرامت» تشکیل شده که قرار است در این قرارگاه یک میلیون نفر در کل کشور بیمه شوند و سهم استان از این تعداد، ۱۳ هزار نفر است اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۱۵ هزار نفر جذب داشته باشیم و رکورد کشوری را بشکنیم.

تراکمه با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۲ هزار و ۸۰۰ نفر جذب این صندوق شده‌اند، افزود: معمولاً به علت شرایط شغلی و مالی هم‌استانی‌ها سوابق نشان داده که استقبال از بیمه در ۶ ماهه دوم بیشتر است لذا پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال بیشتر شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی روستاییان و عشایر استان بیان کرد: از مهرماه برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب بیشتر در دستور کار است که استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، برپایی میز خدمت و استفاده از پتانسیل ادارات از جمله این برنامه‌ها است.

 وی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح کشور تفاهم‌نامه‌هایی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان همیاری و شهرداری‌های کشور، امور عشایر و معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی منعقد کرده که این تفاهم‌نامه‌ها در استان نیز پیگیری می‌شوند تا به نتایج خوبی برسیم.

 تراکمه با بیان اینکه افزایش ۶۰ درصدی حق بیمه در سال جاری باعث شد میزان حقوق دریافتی بیمه‌شدگان نیز افزایش یابد، افزود: تاکنون به مستمری‌بگیران دو مرحله تسهیلات ۳ تا ۵ میلیونی در اقساط ۴۸ ماهه پرداخت شده اما تا همه مبالغ به صندوق بازنگردد امکان پرداخت تسهیلات‌ جدید وجود ندارد.

وی در پایان گفت: سن بازنشستگی بانوان و آقایان در این صندوق یکسان است اما در طرح قانون حمایت از خانواده شرایطی از جمله رایگان شدن بیمه فرزند سوم و کاهش سن بازنشستگی بانوان در دستور کار است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول