اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تحویل 17 پروژه برای بازگشایی مدارس همدان

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان از تحویل 17 طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی با زیربنای 21 هزار و 827 مترمربع و با هزینه 90 میلیارد تومانی خبر داد.

تحویل 17 پروژه برای بازگشایی مدارس همدان

حمید شیرازیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر اظهار کرد: در این هفته و در آستانه بازگشایی مدارس ۱۷ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی شامل ۱۸۰ کلاس درس و اتاق تحویل دانش‌آموزان استان می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها بیشتر در نقاط روستایی استان ایجاد شده که غالبا در سال ۹۸ آغاز شد و در دولت سیزدهم به پایان رسید گفت: برای انجام این طرح‌ها در مجموع ۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده تا عدالت آموزشی در نقاط مختلف تحقق یابد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ اجرایی شد و دانش‌آموزان روستاهای آورزمان، رضوانکده، ازندریان، سیمین، ینگی‌کند، کمری، انجیره، جهان‌آباد و بابان از امکاناتی بهره‌مند شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه نوسازی مدارس استان اشاره کرد و گفت: با بررسی طرح‌های پیشنهادی در استان، وزارت آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی توافقاتی برای توسعه و تجهیز مدارس خواهد داشت.

شیرازیانی تصریح کرد: مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مدارس تخریبی و نوسازی استان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ میلیارد تومان برای تکمیل کانون‌های فرهنگی آموزشی استان است که ۱۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۸ میلیارد تومان توسط استان تا خرداد ۱۴۰۲ اختصاص خواهد یافت گفت: ۹ میلیارد تومان نیز برای تکمیل اردوگاه امیرالمومنین(ع) به استان تعلق می‌گیرد که ۵ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۴ میلیارد تومان از سوی استان بوده که تا خرداد ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان به تامین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان در سال ۱۴۰۱ با مبلغ ۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: با سفر رئیس جمهوری به استان ۴۷ میلیارد تومان برای تکمیل استخرهای سرپوشیده اسدآباد، نهاوند و ملایر توسط سازمان نوسازی مدارس تا خرداد ۱۴۰۳ مصوب شد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ که دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری است خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس ۴۵۰ میلیارد تومان در سه سال از محل فروش اموال و املاک استان تامین و در پروژه‌های استان هزینه خواهد کرد.

شیرازیانی با اشاره به تکمیل زمین چمن روباز دانش‌آموزان تویسرکان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ گفت: این پروژه با ۵.۲ میلیارد اعتبار انجام خواهد شد.

 وی اختصاص ۷ میلیارد تومان برای تکمیل سالن‌های ورزشی دانش‌‌آموزی انوج، استثنایی، یاسینیان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تا خرداد ۱۴۰۲ را گامی دیگر در راستای توجه به ورزش دنش‌آموزی در نقاط دور دانست و افزود: تکمیل فاز دوم دانشگاه فرهنگیان همدان نیز موضوعی بود که در جلسه سفر ریاست جمهوری طرح شد تا در آینده شاهد اختصاص بودجه برای این بخش باشیم.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول