اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راهپیمایی اربعین کاملا مردمی و دولت فقط تسهیل‌گر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اصل حرکت اربعین و موکب‌ها مردمی بودن آن است و اصلا نباید دولتی و حاکمیتی شود، اما حاکمیت بنا بر اعتقادات کارگزارانش در این زمینه گام برمی‌دارد.

راهپیمایی اربعین کاملا مردمی و دولت فقط تسهیل‌گر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه ستاد اربعین که با حضور جمعی از مسؤولان ستادی برگزار شد با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری درخصوص مراسم تشییع آیت‌الله ناصری، با تقدیر از حضور گسترده مردم و حسن نظر مقام معظم رهبری اظهار داشت: جلسات ستاد اربعین، جلسات اداری نیست و لازم است که فراتر از مسأله تکلیف اداری با آن برخورد کنیم که البته تا به حال هم همینطور بوده است.

وی پس از شنیدن گزارشی از آخرین وضعیت حمل و نقل و راهداری استان اصفهان با بیان اینکه کاستی‌ها باید جبران شود، خاطرنشان کرد: تعداد قطار اصفهان تهران باید بیشتر شود تا از این ظرفیت برای تسهیل سفر اربعین زائران استفاده شود.

جان‌نثاری با اشاره به توضیحات مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: باید این امکان فراهم شود که موکب‌هایی که درخواست دارو داشتند، به راحتی در اختیارشان قرار گیرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در ادامه تذکر داد: با دقت و صریحا اعلام شود تا داروهای ممنوعه را به همراه نداشته باشند، تمام مواردی که ممنوعه است را رسما اعلام کنید تا مشکلی پیش نیاید؛ زیرا آن جا دیگر آبروی حاکمیت جمهوری اسلامی مطرح است و بحث از یک موکب و موکب‌دار فراتر می‌رود.

وی با بیان این که روی مسأله ستاد مردمی فکر کنید و ببینید که لازم است چه تمهیداتی اندیشیده شود، افزود: به دستگاه‌ها هم اطلاع دهید که اگر امکانی دارند و می‌توانند کمک کنند اعلام آمادگی کنند.

جان‌نثاری تصریح کرد: تأکید می‌کنیم که ستاد اربعین و اقدامات آن نباید از یک حرکت مردمی خارج شود؛ دولت و حاکمیت باید فقط یک هماهنگ‌کننده و تسهیل‌گر باشند؛ اما اصل برنامه با خود مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: دولت نیز در کنار آن به عنوان یک حاکمیت دینی باید هرچه را از دستش بر می‌آید، انجام بدهد؛ اما اصل حرکت اربعین و موکب‌ها مردمی بودن آن است و اصلا نباید دولتی و حاکمیتی شود، اما حاکمیت بنا بر اعتقادات کارگزارانش در این زمینه گام برمی‌دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی اداره موکب باید توسط مردم انجام شود و ما صرفاً تسهیل‌گر هستیم، در واقع با چنین بودجه‌ای امکان این کار هم نیست، هرچه جلوتر می‌رویم هم مراسم اربعین سنگین‌تر می‌شود.

جان‌نثاری با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها در ارتباط با اربعین، گفت: برخی مواقع، ضرورتاً می‌گوییم که یک نفر نظیر کادر درمان، مبلغ و سایر افراد باید در موکب‌ها باشد، حتی اگر موکب‌دار نخواهد هم باید تشویق شود تا آن را رعایت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه لازم است، استانداردها رعایت شود، افزود: برای سال آینده که می‌خواهیم مجوز موکب دهیم، باید استانداردی مشخص شود و الزام به اجرای آن داشته باشیم؛ امسال باید بررسی شود که اگر موکبی توان اداره و مدیریت زائران را نداشت سال دیگر مجوز آن را تمدید نکنیم.

وی درخصوص برنامه‌های استان برای جاماندگان اربعین گفت: برای جاماندگان در استان هم برنامه‌ریزی شده است، راجع به اینکه راهپیمایی برای جاماندگان برگزار شود نظرات مختلفی وجود دارد، نظر ما این است که راهپیمایی اربعین باید ویژه و منحصر به فرد باشد و طوری عمل نشود که جایگزین حرکت اصلی محسوب بشود.

جان‌نثاری در پایان متذکر شد: در هر صورت باید یک تجمع یا برنامه‌ای باشد که کسانی که نمی‌توانند به این سفر بروند هم آنجا پناه ببرند، به هر صورت نباید درخشش این حرکت اربعین توسط اقدامات دیگر کمرنگ شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول