اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

افزایش مهارت و خلاقیت‌ دانش‌پذیران نوجوان و جوان محلات کم‌برخوردار

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور با هدف بازآفرینی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محلات کم برخوردار منعقد شد.

افزایش مهارت و خلاقیت‌ دانش‌پذیران نوجوان و جوان محلات کم‌برخوردار

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور، روز سه‌شنبه 8 شهریورماه با حضور روسای این دو نهاد برگزار شد.    

 این تفاهم‌نامه با عنوان «ارائه خدمات آموزشی و نظارتی و راهبری آموزشی در محلات 2020 معین شده در طرح تحول و توانمندسازی اجتماع‌محور محلات ۲۰۲۰ گانه کشور» و با هدف بازآفرینی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی محلات ۲۰۲۰ گانه و با رویکرد اجتماع محور و توانمندساز منعقد شده است.

 تربیت نسل نوجوان و جوان با رویکرد ارتقاء کارکرد مولد اقتصادی این افراد در پاسخ به نیازهای آینده آنان، تحول و توانمندسازی محلات هدف و کشور برای آینده بسیار متفاوت پیش رو در بلندمدت و میان‌مدت از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

همچنین؛ «انسان اخلاقی و توانمند و مسلح به مهارت‌های روز با هویت قوی محلی و ملی»، « قابلیت خوداشتغالی، کارآفرینی و توسعه کسب وکارهای دانش بنیان»،« توانمندسازی با نگاه به تحولات صنعتی و فناور آینده دنیا»، « نقش‌آفرینی در تحول و توانمندسازی اقتصادی- اجتماعی محلات کم‌برخوردار» ، « یافتن و پرورش ایده‌های مبتنی بر مشارکت نیروهای جوان و نوجوان حاضر در محله برای پیشرفت محله» و «نقش آفرینی نوجوانان و جوانان محلات کم‌برخوردار به عنوان عضوی مفید از یک شبکه بزرگتر موثر اجتماعی- اقتصادی» از جمله محورهایی است که در این تفاهم‌نامه آمده است.

خاطرنشان می‌شود؛ در همین خصوص، جلسه آشنایی دانش‌پذیران نوجوان و جوان محلات کم‌برخوردار صبح امروز 8 شهریورماه در دانشگاه شریف برگزار شد. این افراد با روال کاری «ستاره شریف» آشنا شدند و توانستند فرآیند آموزش‌های لازم برای توسعه مهارت‌های مرتبط با حوزه کارآفرینی و افرایش خلاقیتشان را ببینند.

در بخشی از این همایش نیم‌روزه دانش‌پذیران در بازی‌های مهارتی شرکت کردند و یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها که مهارت کار گروهی است را تجربه کردند.

شایان ذکر است؛ دانشگاه صنعتی شریف و به طور خاص "دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی دانشگاه" با یادگیری و درس‌آموزی از موفقیت‌های حاصله در توسعه اشتغال مفید، پرورش نخبگان و کارآفرینان برگزیده سیستم استارتاپی و بخصوص شرکت‌های دانش بنیان کشور در دو دهة گذشته و به عنوان طلایه‌دار آموزش، تربیت و پرورش استعدادهای ناب، در پاسخ به این مسئله سرنوشت‌ساز کشور که کلید اشتغال‌آفرینی پایدار است، مجموعه خدمات جدیدی را به شکل علمی و عملیاتی در قالب یک طرح جدید با نام ستـاره شـریف یا "طرح استعدادیابی و توان‌افزایی راهبران کارآفرین آینده "Sharif Talent Assessment & Redevelopment (STAR)"  به جامعه کسب‌وکاری کشور عرضه کرده است. طرح ستاره شریف، به شکل اختصاصی‌سازی شده برای نوجوانان و جوانان، در جهت تبدیل شدن به کارآفرین/کارآفرینان سازمانی (شاغلین نوآور در شرکت‌های شاخص) و یا عضوی موثر در اکوسیستم استارتاپی کشور طراحی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول