اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

چشم‌انداز همکاری محور دیدار مقامات تاجیک و بانک توسعه آسیایی

در دیدار معاون وزیر توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان با نماینده بانک توسعه آسیایی دورنمای همکاری بین دو طرف، بررسی شد.

چشم‌انداز همکاری محور دیدار مقامات تاجیک و بانک توسعه آسیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، «عبدالرحمان عبدالرحمان زاده» معاون وزیر توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان با «آلبرت پاک» نماینده بانک توسعه آسیایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار که در حاشیه دهمین همایش تسهیل تجارت در منطقه آسیای و اقیانوسیه  صورت گرفت، تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین تاجیکستان و بانک توسعه آسیایی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

عبدالرحمان زاده در بخشی از این دیدار نماینده بانک توسعه آسیایی را با برنامه و پرو‌ژه‌های در حال اجرا در کشورش، از جمله پورتال تجاری، سیستم «پنجره واحد برای ثبت عملیات صادرات-واردات و ترانزیتی در تاجیکستان»، برنامه میان مدت توسعه اقتصاد دیجیتال برای سال‌های 2021-2025 و برنامه دولتی توسعه صادرات تاجیکستان برای سال‌های 2021-2025 آشنا کرد.

نماینده بانک توسعه آسیایی به نوبه خود از دستاوردهای طرف تاجیکی استقبال و آمادگی خود را برای تقویت بیشتر همکاری با این کشور، ابراز داشت.

گفتنی است که بانک توسعه آسیایی اخیرا سندی را در زمینه تخصیص کمک بلاعوض 38 میلیون دلاری اضافی برای پروژه بازسازی و گسترش زیرساخت‌های آب و فاضلاب مقاوم در برابر تغییر اقلیم در شهر دوشنبه، تقویت ظرفیت نهادی شرکت دولتی تامین و آب و فاضلاب و ارتقای توانمندی و فرصت‌های زنان در تاجیکستان به تصویب رسید.

به گفته دفتر بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان، این مبلغ مکمل کمک مالی 41.18 میلیون دلاری بانک مذکور است که در سال 2018 برای بهبود سیستم‌های تامین آب و فاضلاب در پایتخت تاجیکستان تصویب شده بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول