اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اعزام ۸۰ نیروی راهداری به مرز برای خدمات‌رسانی به زائران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اعزام هفت دستگاه اتوبوس و ۸۰ نیروی کار به مرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

اعزام ۸۰ نیروی راهداری به مرز برای خدمات‌رسانی به زائران

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهرداد جهانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اداره کل در اقدامی جهادی و در راستای تلاش برای تحقق اهداف دولت، از ابتدای دولت سیزدهم عملیات اجرای ۷۶  پروژه راهداری و راه روستایی را با هشت هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز کرده است.

وی افزود: در همین راستا در حال حاضر پروژه‌های مختلفی به ارزش ۶۷۷ میلیارد تومان  به بهره‌برداری رسیده و مابقی آن در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اقدامات به‌عمل آمده و تحقق برنامه‌های هدف، در سال جاری شاهد شکوفایی پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواهیم بود؛ بخش اعظمی از این پروژه‌ها نیز در مرحله مطالعه، امکان‌سنجی و برگزاری مناقصه است که عملیات اجرایی آن‌ها بعد از اتمام فرآیندها شروع می‌شود.

جهانی ادامه داد: تاکنون یک هزار میلیارد تومان اعتبار طی سال ۱۴۰۱ برای پروژه‌های عمرانی این اداره کل مصوب شده که امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ ضمن تلاش برای افزایش میزان اعتبارات بتوانیم برای راه‌های استان گامی ارزشمند برداریم.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن در مرکز کشور و همجواری با پایتخت، استان مرکزی را به کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور مبدل ساخته که این امر موجب شده تا راه‌های استان از نظر ترددهای بین استانی، سومین رتبه کشور را از نظر حجم تردد بخود اختصاص دهد. قرار گرفتن چند استان صنعتی، گردشگری و زیارتی در کنار هم به مرکزیت مرکزی، بیش از پیش بر اهمیت راه‌های استان افزوده است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت راه ها یاداور شد: این استان ۶ هزار و ۴۵۰ کیلومتر انواع راه شریانی، اصلی، فرعی، روستایی، بزرگراه و آزادراه دارد که ۷۵ درصد آن مربوط به راه‌های روستایی است.

جهانی ادامه داد: راه‌های روستایی که یکی از ارکان اصلی توسعه روستاها بشمار می‌رود به همین منطور علاوه بر نگهداری مستمر از راه‌های موجود، بر اساس اولویت‌های تعیین شده برخورداری روستاها از راه آسفالته از برنامه‌های مهم این اداره کل است؛ دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه اعتبار مصوب در سال گذشته حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در مجموع اعتبارات ملی و استانی بود ادامه داد: با پیگیری های انجام شده، این رقم به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید و این کار موجب شد تا اتفاقات خوبی در نگهداری و ساخت راههای استان رقم بخورد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در هفته پروژه هایی به ارزش ۶۷۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید البته بخشی از این پروژه‌ها هنوز تمام نشده و در حال اجرا است.

به گفته جهانی در سال جاری تاکنون حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای این اداره کل مصوب شده است.

وی اضافه کرد: بهسازی و روکش آسفالت راه‌های استان از جمله محورهای اراک – توره – بروجرد، محلات – دلیجان، تعریض محور کمیجان – ساروق، آشتیان – فرمهین، فرمهین – تفرش، آشتیان – ورسان، آشتیان – حاتم آباد، خمین – اراک، اراک – سلفچگان، شازند – ازنا، شازند – اراک، محلات – دلیجان، خمین – گلپایگان، خمین – الیگودرز، آزادراه ساوه – تهران، مامونیه – آزادراه، ساوه – بوئین زهرا، اخترآباد، قره کهریز، گلدشت – آشیانه، دهنمک به طول ۱۷۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۳۹ میلیارد تومانبخشی از اقداماتی بوده که در یک سال گذشته انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان اینکه بهسازی و روکش آسفالت محور اراک – توره – بروجرد یکی از مهمترین اولویتها بوده است ادامه داد: در سال گذشته عملیات بهسازی این محور انجام شده و امسال روکش نهایی آن عملیاتی می‌شود.

بهره برداری ۲ دستگاه تقاطع غیر همسطح

جهانی خاطرنشان کرد: بهره برداری از ۲ دستگاه تقاطع غیر همسطح به ارزش ۱۸ میلیارد تومان (تقاطع غیر همسطح راه آهن و شهید مهدی پرندک) که در سال‌های گذشته ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و در یک سال اخیر به بهره‌برداری کامل رسیده‌اند.

وی افزود: به منظور نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان ایمن سازی پل‌های آزادراه ساوه-تهران به ارزش ۵ میلیارد تومان به طول ۱۸۰۰ متر با حفاظ بتنی، مرمت و بازسازی ۱۵۰ دستگاه انواع پل و ابرو در سطح راههای استان، عملیات تکمیلی تقاطع غیر همسطح نورآباد شازند، کردیجان در شهرستان آشتیان، واریانت روستای میانرودان در شهرستان خمین و بازسازی پل سفید، پل قره‌چای و اجرای دریواسیون و تنقیه پل‌های استان از جمله دیگر اقداماتی بوده که طی یک سال گذشته انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات در خصوص ساخت راه‌های روستایی خاطرنشان کرد: مسئله محرومیت‌زدایی روستاها و توانمند سازی مناطق کم برخوردار از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین منظور در یک سال اخیر زیرسازی و آسفالت ۷۴ کیلومتر راه به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومانی صورت گرفته است.

جهانی ادامه داد: ۱۶ روستا از راه آسفالته برخوردار هستند که شامل راه‌های روستایی سلوکلو، چاپار و راستگردان در شهرستان کمیجان، ده‌حسین و تکیه در شهرستان شازند، ندنقین و میچینک در شهرستان ساوه، قانیاروق، علیم‌آباد و کاروانسرا در شهرستان اراک و... می‌شود.

به گفته وی راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان از سهم ۹۲ درصدی آسفالت بهره‌مند هستند و  میزان باقیمانده از راه‌های روستایی خاکی بالای ۲۰ خانوار حدود ۲۱۰ کیلومتر است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در راستای ارتقای سامانه‌های هوشمند جاده‌­ای به منظور مدیریت هوشمند راه‌ها ۷۲ میلیارد تومان هزینه شده که شامل ارتقای دوربین‌­های نظارتی به ۲۷ سامانه، بروزرسانی و تجهیز دوربین‌­های ثبت تخلف سرعت به سیستم محاسبه میانگین سرعت و ارتقای آنها به ۷۲ دستگاه دوربین و ارتقای سامانه هوشمند توزین بار به ۴ دستگاه می‌شود.

جهانی همچنین یادآور شد: با تلاش رانندگان، ۲۰ میلیون تن کالا از مبدا استان مرکزی به اقصی نقاط کشور توسط ۱۳۵ شرکت حمل رقم خورده است که ۱۵ درصد مربوط به داخل استان و ۸۵ درصد برون استانی بوده، تهران، اصفهان و خوزستان مقصد اصلی بارهای استان بوده است.

وی همچنین از جابجایی سالانه حدود یک میلیون و  ۲۰۰ هزار مسافر از مبدا استان مرکزی خبر داد و گفت: حدود یک میلیون مسافر نیز وارد استان شده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اعزام هفت دستگاه اتوبوس و ۸۰ نیروی کار به مرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

جهانی در پاسخ به سوالی در خصوص توسعه مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی گفت: بهره‌برداری از ۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان در محورهای دلیجان-سلفچگان، فرمهین-اراک و اراک-خمین با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول