اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رسیدگی ویژه دستگاه قضایی به پرونده حادثه دلخراش بهرمان رفسنجان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده حادثه دلخراش بهرمان رفسنجان که به قتل ده نفر انجامید، خبر داد و گفت: از ابتدای وقوع این حادثه تاکنون رسیدگی ویژه به این پرونده در دستور کار دادگستری استان بوده است.

رسیدگی ویژه دستگاه قضایی به پرونده حادثه دلخراش بهرمان رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: مقرر شد که روند رسیدگی به پرونده قتل در بهرمان براساس تفکیک موردنظر انجام شود زیرا در این پرونده قتل چهار شهروند ایرانی و شش  تبعه افغانستانی مطرح است.

وی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در استان کرمان راه‌اندازی شده است و مقرر است در فصل برداشت محصولات کشاورزی از ظرفیت‌های این قرارگاه هر چه بیشتر استفاده شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اعلام کرد:در پنج ماهه نخست امسال ۲۶۸ پرونده به حوزه قضایی صفائیه وارد و ۲۲۳ پرونده معادل ۸۳.۲۱ درصد رسیدگی شده است.

وی با اشاره به این مطلب که میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضایی ۴۱ روز است، افزود: در حال حاضر ۹۳ درصد ابلاغ‌های این بخش به‌صورت الکترونیک انجام می شود.

حمیدی ضمن بیان این مطلب که شاخصه‌های مورد نظر در بازرسی‌ها در بخش صفائیه به‌صورت کامل اجرایی می‌شود، عنوان کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی در این حوزه قضایی، روند خدمت‌رسانی قضایی به مردم با سرعت و کیفیت مطلوب در دست انجام است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه بر این است که هزینه‌های دادرسی را برای مردم کاهش دهد و یکی از این راهکارها راه‌اندازی دفاتر جهادی خدمات قضایی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته است.

وب با اشاره به اینکه در حال حاضر براساس شاخصه‌های موجود، استقرار دفاتر جهادی خدمات قضایی در بخش صفائیه در اولویت نیست، اظهارداشت: امکان راه‌اندازی باجه‌ای از دفاتر خدمات قضایی در این منطقه وجود دارد که اقدامات لازم در این زمینه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول