اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دعوت یک تشکل دانشجویی از مردم عراق برای اتحاد و همدلی

جامعه اسلامی دانشجویان واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد در بیانیه‌ای مردم عراق را به اتحاد و همدلی دعوت کرد.

دعوت یک تشکل دانشجویی از مردم عراق برای اتحاد و همدلی

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی دانشجویان واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد در بیانیه‌ای مردم عراق را به اتحاد و همدلی دعوت و تاکید کرد: پرهیز از دامن زدن به اختلافات و عدم توجه به معاندین سفارش پیوسته‌ و مکرر علمای اعلام از جمله مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در ایران و مرجعیت اعلای شیعه در عراق، حضرت آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله تعالی بوده است. که لازم است در این برهه حساس تاریخی بار دیگر مورد توجه ملت‌های ایران و عراق قرار گیرد!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم: (و اعتصوا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا)

لازم است همگی شما امت اسلام به ریسمان مستحکم الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.

وحدت که سفارش و دستور موکد دین مبین اسلام بوده است؛ در قالب شعائر معظم حسینی بیش از هر زمان و مکان دیگری به چشم می آید. ملت‌های مسلمان ایران و عراق در طول تاریخ به واسطه ی ارادت خود به اهل بیت رسالت علیهم السلام؛ همواره در کنار یک دیگر قدم برداشته و پشتیبان یک دیگر در جهت رسیدگی به اهداف والا و مشترک خود بوده اند.

هرچند؛ که چشم ناپاک دشمنان و دست های خبیث سیه دلان و حسادت گران در هیچ عصر و زمانی، نتوانسته است این دو ملت را در کنار یکدیگر ببیند و همیشه سعی بر ایجاد اختلاف و افتراق در بین شیعیان، علی الخصوص شیعیان این دو کشور را داشته است.

اما با تکیه بر شعار محوری «حب الحسین علیه السلام یجمعنا» در هیچ زمان و مقطعی از تاریخ نتوانسته و نمی توانند به این اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند.

نقطه‌ی اوج این وحدت، شهادت دو تن از سرداران بنام ایران و عراق در کنار یکدیگر و در راه هدفی مشترک بود که دست لطف و فضل الهی را بار دیگر نمایان نمود، و منجر به خنثی گشتن فتنه‌ها و توطئه‌های ایادی استکباری غرب در بین این دو کشور شد.

پرهیز از دامن زدن به اختلافات و عدم توجه به معاندین سفارش پیوسته‌ و مکرر علمای اعلام از جمله مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در ایران و مرجعیت اعلای شیعه در عراق، حضرت آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله تعالی بوده است. که لازم است در این برهه حساس تاریخی بار دیگر مورد توجه ملت‌های ایران و عراق قرار گیرد!

حماسه سازی در اربعین حسینی، بی شک برخواسته از اخلاص و دلهای پاک مردم عراق در پذیرایی از زائرین حضرت سیدالشهدا «علیه السلام» است که نباید اجازه داد در این زمان مورد هجوم توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان گردد. کرامت عربی شما در ایام اربعین، برای همیشه در ذهن‌ها و قلب ها خواهد ماند.

ملت هوشیار و بیدار عراق و جوانهای عراقی در این قضایای چند سال اخیر نشان دادند که این قدرت را دارند که از ملّت و از کشورشان در مقابل توطئه‌های جهانی محافظت کنند، توطئه‌ داعش و تکفیری ها با همت همین ملت و جوانهایش به پایان رسید و ان شاءالله در جریانات اخیر نیز بار دیگر همین اتفاق رقم خواهد خورد و فضای صلح و آرامش گسترده خواهد شد.

برادران عزیز عراقیِ ما بدانند و توجه کنند، که ملت ایران همواره در تمام غم‌ها و شادی ها، گرفتاری ها و سختی ها در کنار شما خواهد بود و در هیچ زمانی اجازه نخواهد داد که دست ناپاک حاسدین، این وحدت و برادری را مورد هجمه‌ی خود قرار دهد.

اربعین امسال، بار دیگر ملل (ایران و عراق) در کنار یکدیگر و با استعانت از حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» چشم فتنه را کور کرده، حماسه‌ای دیگر رقم خواهند زد، ان شاءالله!

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول