اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

علی‌اف: اتحاد با ترکیه راهبردی است

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی به همتای ترکیه‌ای خود بر تداوم روابط راهبردی با این کشور تاکید کرد.

علی‌اف: اتحاد با ترکیه راهبردی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در پیامی به همتای ترکیه‌ای خود بر تداوم روابط با این کشور تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری «آذرتاج»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در پیام تبریکی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به مناسبت روز پیروزی این کشور گفت: «می‌توانیم با افتخار یادآور شویم که وحدت، برادری و اتحاد آذربایجان و ترکیه بر اساس اصل "یک ملت، دو  کشور" در جهان بی نظیر است.»

 در ادامه این پیام آمده است: «مایه خوشحالی است که روابط بین دولت‌های ما روز به روز در حال گسترش است و با محتوای جدید غنی می‌شود. من متقاعد شده‌ام که با موفقیت به تلاش‌های مشترک در جهت تقویت اتحاد راهبردی و تعمیق همکاری‌های سودمند متقابل بین ملت‌های هم که در طول تاریخ از یکدیگر حمایت کرده‌اند، ادامه خواهیم داد. این وحدت نشات گرفته ازعزم مردم و بیانیه شوشا  است.»

بر اساس این گزارش، ترکیه در جریان نبرد دوم قره باغ حمایت تمام قدی را از ارتش جمهوری آذربایجان به عمل آورد و نیروی هوایی این کشور و یگان پهپادی «بیرقدار» پوشش هوایی مطلوبی را بریا ترکیه علیه مواضع ارمنستان فراهم آوردند. مقام‌های ترکیه در مناسبت‌های مختلف بارها حمایت خود را از باکو و در دشمنی با ارمنستان اعلام کرده‌اند.

این دو کشور در زمینه نظامی نیز همکاری تنگاتنگی دارند  و بارها رزمایش‌های مختلف با هم برگزار کرده‌اند. این رزمایش‌ها با هدف بهبود تعامل و هماهنگی رزمی بین نیروهای نظامی دو کشور  و همچنین توسعه مهارت‌های تصمیم‌گیری نظامی و مدیریت یگان فرماندهان انجام می‌شود.

چندی قبل وزیر دفاع ترکیه  گفت که ترکیه در کنار جمهوری آذربایجان خواهد ایستاد. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در مراسمی که سفارت جمهوری آذربایجان در آنکارا  گفت: «ما همچنان در مبارزه عادلانه در کنار جمهوری آذربایجان خواهیم بود و کسی در آن شک نداشته باشد. ۳۰ سال پیش ارمنستان ۲۰ درصد از اراضی جمهوری آذربایجان را اشغال کرد که در نتیجه یک میلیون نفر در شرایط سختی قرار گرفتند.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول