اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عمده تخلف نانوایان عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای است

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای از عمده تخلف واحدهای متخلف بوده و عدم رعایت ساعات پخت، کم فروشی و عدم رعایت مقررات بهداشتی نیز از دیگر تخلفات نانوایی‌ها شناسایی شده است.

عمده تخلف نانوایان عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی امینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل ۱۱ هزار و ۴۷۵ پرونده تخلف در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان در پنج ماه اخیر اظهار کرد: اکیپ‌های گشت سیار تعزیرات حکومتی پنج هزار و  ۶۵ واحد را مورد بازرسی قرار دادند.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان در بخش کالا و خدمات، گفت: طی پنج ماهه نخست امسال هشت هزار و ۹۱۹ پرونده وارده و هشت هزار و ۸۹۲ پرونده مختومه داشتیم که منجر به محکومیت ۴۶۴ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۶۷ ریالی محکومین شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه در پنج ماهه اخیر  ۸۶۵ پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان تشکیل شد، افزود: از این تعداد ۸۵۸ پرونده مختومه شد و متخلفین  ۹ میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۴۹۰ ریال جریمه شدند.

امینی از تشکیل هزار و  ۶۹۱ پرونده تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: موفق به مختومه کردن هزار و  ۶۷۲ پرونده و محکومیت ۶۷۹ میلیارد و ۵۳۳ میلیون و ۴۸ هزار و ۵۱۶ ریالی متخلفین شدیم.

وی با اشاره به تشکیل ۷۴۶ اکیپ گشت سیار در سطح استان تصریح کرد: گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی در پنج ماهه نخست امسال پنج هزار و  ۶۵ مورد بازرسی را از واحدهای صنفی و تجاری و تولیدی به عمل آوردند و موفق به شناسایی دو هزار و  ۳۴۴ واحد متخلف شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با تأکید بر عدم درج قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی به عنوان بیشترین فراوانی در تخلفات کشف شده، افزود: پرتکرارترین تخلفات در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز شامل حمل‌ونقل چوب، ذغال و هیزم جنگلی بدون تحصیل پروانه و نگهداری کالای قاچاق می‌شود.

امینی با اشاره به طرح نظارت یک هفته‌ای بر نانوایی‌های سطح استان بیان کرد: بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی توسط ۴۹ اکیپ سیار تعزیرات حکومتی انجام و منجر به تشکیل پرونده برای ۱۵۹ واحد متخلف شد.

وی عرضه خارج از شبکه آرد یارانه ای را عمده تخلفات واحدهای متخلف دانست و بیان کرد: عدم رعایت ساعات پخت،کم‌فروشی و عدم رعایت مقررات بهداشتی نیز از دیگر تخلفات نانوایی‌ها است.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان، در برخورد با نانوایی‌های متخلف علاوه بر پلمب واحد و نصب بنر، سهمیه آرد آن‌ها نیز قطع می‌شود و به نانوایی مجاور تخصیص خواهد یافت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول