اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نخستین اقامتگاه سنتی در تربت حیدریه افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: همزمان با هفته دولت، نخستین اقامتگاه سنتی رباط لاری با مساحتی بیش از 4 هزار متر مربع در تربت حیدریه افتتاح شد.

نخستین اقامتگاه سنتی در تربت حیدریه افتتاح شد

علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه گفت: این اقامتگاه سنتی با تغییر کاربری کاروانسرایی تاریخی با مساحتی بیش ازچهارهزارمترمربع و با سرمایه‌گذاری بیش از۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی افزود: مرحله نخست این واحد که شامل رستوران سنتی و ۱۲ واحد اقامتی و بازارچه صنایع دستی و سوغات است، برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اظهار کرد: به‌دلیل موقعیت ویژه و قرارگیری این اقامتگاه در داخل بافت تاریخی و بازارهای سنتی تربت حیدریه، احیای این اثر تاریخی کمک زیادی به حفظ و مرمت سایر آثار تاریخی شهر خواهد کرد.

محمدی گفت: معماری سنتی این اقامتگاه با تزئینات آجرکاری زیبا همراه با پذیرایی با غذاهای محلی و وجود کارگاه‌های صنایع‌دستی  از جمله مزیتهای این اقامتگاه است که در رونق اقتصادی این مکان تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون در سطح شهرستان ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی فعال یا در حال دریافت مجوزاست، هم‌چنین ۲ خانه مسافر نیز در این شهرستان در حال فعالیت هستند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول