اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دانشگاه فرهنگیان بیش از ۹٠ هزار دانشجو دارد/ جذب حدود ۵۰ هزار دانشجو معلم در دوران کرونا

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان ۹۴ هزار دانشجو معلم و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ۱۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد که ۶۰ درصد واحدهای درسی آن‌ها مهارتی است و سعی بر این است جذب دانشگاه فرهنگیان به صورت تلفیقی با وزارت علوم باشد.

دانشگاه فرهنگیان بیش از ۹٠ هزار دانشجو دارد/ جذب حدود ۵۰ هزار دانشجو معلم در دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا مراد صحرایی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در خصوص طرح توانمندسازی دانشجو معلم گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه ماموریت محور است و به همین علت باید در حوزه تربیت دانشجو معلمان نگاه ویژه داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و قدیمی‌ترین دانشگاه معاصر کشور است، به دنبال این هستیم که دانشگاه فرهنگیان را به دانشگاهی تمدن‌ساز و مرجع در حوزه تعلیم و تربیت تبدیل کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، ادامه داد: «معلم آینده»، کلیدواژه مفهومی است و باید متن و اصول ما برای آینده باشد. 

این مقام مسئول به معلم چند ساحتی اشاره کرد و افزود: باید از شیوه‌های تربیت سنتی معلم به شیوه نوین حرکت کنیم و «هر معلم، یک مربی پرورشی»، «هر معلم، یک مربی ورزشی»، «هر معلم، یک امدادگر» از جمله برنامه‌ها و اهدافی است که در سال تحصیلی پیش رو دنبال می‌کنیم اما هدف ما معلم چند ساحتی است، معلمی که مربی و راهبر باشد 

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌ها در آینده سعی بر این است که دانشجو معلمان سالانه شش مهارت را بیاموزند و گام برداشتن در این مسیر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان ۹۴ هزار دانشجو معلم و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ۱۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد که ۶۰ درصد واحدهای درسی آن ها مهارتی است و سعی بر این است جذب دانشگاه فرهنگیان به صورت تلفیقی با وزارت علوم باشد.

صحرایی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار دانشجومعلم در دوران کرونا جذب شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان «استان قزوین» را مهد بزرگان تاریخ کشور برشمرد و گفت: فرزندان سربلند این خطه همواره در خدمت به جامعه زبانزد هستند و بر این اساس توجه به ظرفیت های قزوین باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول