اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اولویت نخست توزیع بودجه در زنجان آب شرب است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: رویکرد اصلی توزیع بودجه در استان زنجان در6 حوزه اعتباری نخست بحث آب شرب روستایی و شهری است.

اولویت نخست توزیع بودجه در زنجان آب شرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رامین میرزایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هماهنگی و راهبری نظام برنامه‌ریزی استان در چارچوب نظام برنامه‌ریزی کشور از مهمترین وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه بررسی، تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت استان از دیگر وظایف این مجموعه است، بیان کرد: تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمینی استان در چارچوب ضوابط ملی آمایش کشور متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات جغرافیایی استان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی، تهیه و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی امور اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان زنجان از جمله فعالیت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، اضافه کرد: این نهاد مسؤولیت توسعه و تجهیز منابع استانی با تأکید بر حذف وابستگی به درآمدهای نفت و گاز را برعهده دارد.

میرزایی با اشاره به تهیه و تنظیم، توزیع، ابلاغ، مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبارات استان در چارچوب ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بودجه سنواتی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان است، بیان کرد: نظارت و ارزیابی برنامه و بودجه استان در این نهاد مورد تاکید قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی و فنی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) ملی و استانی و گزارش‌گیری از پیشرفت برنامه‌ها و ارزیاب آن‌ها مورد تاکید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد، ادامه داد: راهبری امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در سطح دستگاه‌های اجرایی استان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ اعتبارات عمرانی زنجان ۲ هزار و ۱۵۱ میلیارد تومان است، اضافه کرد: از این میزان ۳۲۱ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی هزینه شده است که فقط در بخش راه، آب بهداشت مدرسه و ... قابل پرداخت است.

میرزایی خاطر نشان کرد: توزیع بودجه در استان در شورای برنامه‌ریزی با همکاری ۷۰ دستگاه انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد اصلی توزیع بودجه در استان زنجان در 6 حوزه اعتباری نخست بحث آب شرب روستایی و شهری است، اضافه کرد: در اولویت بعدی مدرسه‌سازی در مناطق دارای مشکل به ویژه در شهرک‌های اقماری، عمران شهری و روستایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات جدید در بودجه ۱۰ درصد اعتبارات جدول ۱۰ برای شرکت‌های دانش بنیان است، عنوان کرد: رویکرد در این اعتبارات تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است.

میرزایی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم این بود که بودجه‌ریزی رو کنار گذاشت و به سراغ برنامه محوری رفت.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول