اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشدید درگیری‌ها در اطراف منطقه سبز بغداد+ویدئو

در ادامه ناآرامی‌های امنیتی در عراق، رسانه‌های این کشور گزارش دادند که درگیری‌ها در اطراف «منطقه سبز» بغداد مجددا تشدید شده است.

تشدید درگیری‌ها در اطراف منطقه سبز بغداد+ویدئو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی پس از گزارش رسانه‌های عراقی درباره برقراری آرامش نسبی در بغداد، منابع این کشور، ظهر امروز (سه‌شنبه)، از تشدید درگیری‌ها در اطراف «منطقه سبز» خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که گروه آشوبگران در بغداد خودروی نیروهای امنیتی عراقی در منطقه سبز را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های عراقی پس از شلیک چند راکت به سمت منطقه سبز، در داخل این منطقه به‌شدت محافظت‌شده دود رویت شده است.

منابع عراقی اضافه کردند که اغتشاشگران با تخریب دیوارهای بتنی منطقه سبز، تانک‌های نیروهای امنیتی را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داد که نیروهای امنیتی عراقی در حال مقابله با اغتشاشگران هستند. شبکه «الجزیره» نیز در عین حال خبر داد که ارتش عراق نیرو و تجهیزات بیشتر به محل درگیری ارسال کرده است.

خبرنگار المیادین اضافه کرد که پس از حملات راکتی صبح امروز به منطقه سبز، پنج خمپاره در منطقه سبز سقوط کرده  است.

 

 

 

 

 

 

رسانه‌های عراقی، بامداد امروز، از اصابت چند راکت به منطقه سبز بغداد خبر دادند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق ساعاتی بعد رسما در بیانیه‌ای این حمله را تایید کرد و از اصابت چهار راکت به مجتمع مسکونی در منطقه سبز خبر داد.

طبق اعلام این مرکز، حمله راکتی به منطقه سبز تنها خسارات مادی بر جای گذاشته و تلفات جانی به همراه نداشته است.

روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول