اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مردم همدان آب سالم مصرف می‌کنند/ به شایعات توجه نشود

مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه آزمایش‌های متعددی انجام می‌شود تا مردم همدان آب شرب سالم مصرف کنند، گفت: این اطمینان داده می‌شود که آب سالم است بنابراین به شایعات توجه نکنید.

مردم همدان آب سالم مصرف می‌کنند/ به شایعات توجه نشود

علیرضا شکوهی مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از تامین آب مورد نیاز مراکز درمانی سخن به میان آورد و اظهار کرد: با وجود کمبود آب در استان اما خوشبختانه در هیچ شرایطی ارائه خدمات درمانی با وقفه مواجه نبوده است.

وی بیان کرد: متاسفانه روزهای اخیر شایعاتی در فضای مجازی پیچید مبنی بر اینکه آب مراکز درمانی و بیمارستان‌های همدان قطع شده و ارائه خدمات درمانی با وقفه ایجاد شده در حالی که تاکنون هیچ خدمتی تعطیل نشده است.

مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خاطرنشان کرد: روزهای ابتدای بحران آب در همدان در بیمارستان شهید بهشتی با اُفت فشار آب مواجه بودیم و آن هم در یک مقطع کوتاهی و برای اینکه آب به بخش دیالیز برسد، عوامل بیمارستان مجبور بودند فشار آب را در طبقات بالایی کم کنند تا آب لازم تامین شود اما متاسفانه برداشت‌ متفاوتی در فضای مجازی شد.

شکوهی با اشاره به اینکه در این روزها استاندار، فرماندار، مدیرکل امنیت و انتظامی استان مساعدت لازم را دارند و آبرسانی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را در اولویت قرار دادند، گفت: در حال حاضر با مساعدت سایر استان‌ها به ویژه مدیریت بحران شهرداری تهران نیز پنج تانکر برای آبرسانی به مراکز درمانی همدان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در آبرسانی به مراکز درمانی وجود ندارد و خوشبختانه تمام مخازن نیز پر آب است، یادآور شد: در مرکز بهداشت از طریق دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به سلامت آب کمیته‌ای تشکیل شده و تمام آبهایی که از محل آبگیری و وارد تانکرها می‌شوند از لحاظ سلامت، کدورت، میکروب و کلر مورد آزمایش قرار می‌گیرند و هیچ آب غیر شرب و ناسالمی وارد شبکه شهری نمی‌شود.

مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی در فضای مجازی خبرهایی را می‌شنویم نسبت به اینکه آب شرب همدان بهداشتی نیست در صورتی که ممکن است کمبود و قطعی آب داشته باشیم اما آبی که در لوله‌ها و شبکه شهری جاری بوده، کاملا سالم و بهداشتی است.

شکوهی با تاکید به اینکه این آب سه بار مورد آزمایش قرار می‌گیرد یعنی موقع آبگیری، وقتی وارد تانکر می‌شود و موقعی که در مخازن آب شهری تخلیه  می‌شود، ادامه داد: به صراحت می‌گویم آبی که وارد لوله‌های شهری می‌شود سالم و ممکن است گاهی در برخی جاها آن هم موقع اُفت فشار کمی کدورت جزئی داشته باشد اما از لحاظ بهداشتی آب سالم و قابل شرب بوده و از این نظر هیچ دغدغه‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه به مردم همدان این اطمینان را می‌دهم که هیچ دغدغه‌ای در خصوص بهداشت آب نداشته باشند و به اخبار کانال‌های غیررسمی که صحت ندارد، توجه نکنند، گفت: پنج اکیپ بهداشتی از شهرستان‌های استان را در مرکز فرا خواندیم و تمام آب در ۲۴ ساعت از لحاظ میکروبی، کدورت و کلر باقی مانده مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در خصوص اینکه گفته می‌شود برای رفع کدورت آب جوشانده شود، بیان کرد: به طور طبیعی کدورت آب باید بین یک تا دو باشد اما در مباحث علمی گفته شده در مواقع بحران اگر تا ۵ هم باشد اشکالی ندارد و نیاز به جوشاندن و هیچ اقدامی ندارد.  

شکوهی خاطرنشان کرد: آب‌هایی که در لوله‌ها و شبکه‌های آبرسانی شهری جاری است نیاز به جوشاندن ندارد چراکه تا آب از لحاظ بهداشتی تایید نشود، هیچگاه وارد شبکه آبرسانی شهری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همکاران ما در مرکز بهداشت و آب و فاضلاب استان زحمات زیادی را می‌کشند تا آب سالم روانه خانه‌های مردم شود و قدردان هستیم، افزود: از وقتی که دوستان ما از شهرداری تهران وارد شهر همدان شدند مشکل ما از لحاظ کمیت و کیفیت آب کاملا برطرف شده و آب کاملا مرغوب را وارد شبکه‌های آب و مخازن آب‌های  بیمارستان‌ها می‌کنیم.

مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در پایان اعلام کرد: مردم خبرها را از منابع رسمی به ویژه از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و یا مدیریت بحران این مجموعه دنبال کنند چراکه ممکن است خبرهایی از روی ناآگاهی منتشر شود و افراد را نگران کند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول