اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

بازگرداندن خوابگاه‌های خودگردان به شرایط قبل از کرونا زمان‌بر است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا ما در کشور به طور کل نیازمند ۲۷۰ هزار خوابگاه بودیم اما با شیوع این ویروس منحوس برخی از خوابگاه‌ها که استیجاری یا خودگردان بودند، تغییر کاربری دادند که بازگرداندن آن‌ها به شرایط قبلی نیازمند زمان است.

بازگرداندن خوابگاه‌های خودگردان به شرایط قبل از کرونا زمان‌بر است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، همزمان با گرامیداشت هفته دولت، دو پروژه سلف سرویس مرکزی به مساحت ۳۳۰۰ متر مربع و ایستگاه دوچرخه سواری دانشگاه گنبد کاووس با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان وگنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان و جمعی از مسئولین شهرستانی و دانشگاهی افتتاح شد.

* دانشگاه‌ها در مهر حضوری می‌شوند

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان درحاشیه بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه گنبدکاووس و افتتاح سلف سرویس این مرکز آموزش عالی گفت: پس از حدود ۲ سال وقفه در آموزش حضوری دانشگاه‌ها به سبب شرایط کرونایی کشور، فعالیت مراکز آموزش عالی از نیمه دوم شهریور ماه سال جاری به تدریج آغاز و از مهرماه نیز به طور کامل بازگشایی خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: ما از سال گذشته با بازدید از دانشگاه‌ها به برنامه‌ریزی‌ درباره بازگشایی دانشگاه‌ها پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌هایی که در وزارت علوم وجود دارد استفاده کنیم تا شرایط دانشگاه‌ها برای حضور دانشجویان بهبود یابد. 

معاون وزیر علوم ادامه داد: ما در سفرهای خود به دانشگاه‌ها و بازدید از امکانات آن‌ها قصد داریم تا جایی که امکان دارد به رفع مشکلات آن‌ها بپردازیم. بخشی از خوابگاه‌های دانشگاه گنبد کاووس فضاهای خوبی هستند و بخشی از آن‌ها به دلیل قدیمی بودن نیاز به بهسازی دارند؛ بنابراین سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویی برای بازسازی خوابگاه‌های قدیمی در کنار دانشگاه  گنبد کاووس خواهد بود.

وی ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا ما در کشور به طور کل نیازمند ۲۷۰ هزار خوابگاه بودیم اما با شیوع این ویروس منحوس برخی از خوابگاه‌ها که استیجاری یا خودگردان بودند، تغییر کاربری دادند که بازگرداندن آن‌ها به شرایط قبلی نیازمند زمان است.

داداش‌پور با بیان اینکه ما اکنون ۲۱۷ هزار خوابگاه در سراسر کشور داریم، تصریح کرد: دانشگاه‌ها در تلاش هستند تا شرایط خوابگاه‌ها را به زمان قبل از شیوع ویروس کرونا باز گردانند خیلی از دانشگاه‌ها امکانات لازم را فراهم آورده‌اند اما بخش کوچکی از دانشگاه‌ها ممکن است چالش‌هایی را داشته باشند که ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد موانع را برطرف کنیم تا دانشجویان سال جاری را با فراغت خاطر آغاز کنند.

گفتنی است؛ حضور بر سر مزار ۲ شهید گمنام دانشگاه، عطرافشانی و قرائت فاتحه از دیگر برنامه‌های حضور معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویی این وزارت خانه در گنبدکاووس بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول