اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کارخانه نوآوری در قزوین راه اندازی می شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین از راه اندازی کارخانه نوآوری در یکی از مراکز فنی و حرفه‌ای شهر صنعتی البرز با مشارکت اتاق بازرگانی و صندوق پژوهش و فناوری استان خبر داد.

کارخانه نوآوری در قزوین راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام سید محمود عرب اظهار کرد: امسال برنامه اداره کل تعریف مدل نوآوری باز با استفاده از ظرفیت ها در استفاده از توان بیرونی و واگذاری بخشی از خدمات اداره کل با همین مدل به بیرون از اداره کل است.

وی با اشاره به ورود اداره کل فنی و حرفه ای استان قزوین به حوزه دانش بنیان و کمک به ایجاد ارزش در تولید محصولات شرکت های دانش بنیان به سه شیوه افزود: نخستین شیوه، شرکت های فناور مستعد دانش بنیان و دانش بنیان های نوپا است که تخصیص 5 کارگاه تخصصی موجود به جهت نمونه سازی، بهبود کیفیت محصولات با استفاده از تجهیزات، ماشین آلات و مربیان موجود در مراکز با هدف کاهش هزینه ها و سهولت دسترسی این شرکت ها و خدمات تجمیع شده مورد نیازشان در مراکز فنی و حرفه ای است.

این مسئول افزود: شیوه دیگر، شرکت های تولیدی دانش بنیان که عمدتا از نظر مقیاس ساختار منابع انسانی و زیرساخت ها بزرگتر هستند که کمک به تامین نیروهای متخصص در زمینه هایی که اداره کل مزیت دارد، دراختیار گذاشتن تجهیزات آموزش عملی در زمان جذب نیروهای جدید و همچنین مشارکت در تولید و نمونه سازی محصولات موجود یا جدید با تعرفه های حمایتی، استفاده از تجهیزات مراکز منتخب با توان فنی مربیان مراکز است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین بیان کرد: تخصیص فضای مرکز شماره یک شهرستان البرز جهت مشارکت در راه اندازی کارخانه نوآوری با همکاری اتاق بازرگانی و صندوق پژوهش و فناور قزوین راه اندازی می شود.

حجت الاسلام عرب اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ها و نیاز صنعتی در اکوسیستم شهر صنعتی البرز در نظر داریم فضاهای آزمایشگاهی، کارگاهی، اتاق های تمیز جهت نمونه سازی و تولید محصولات دانش بنیان، هایتک دارویی و بهداشتی، مونتاژ و تولید قطعات مکانیکی و الکترونیکی با تلرانس های دقیق در این مدل ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی،  متولی اجرای کارخانه و صندوق پژوهش و فناوری به عنوان سرمایه گذار طرح ها و عامل مالی در تامین اعتبارات حمایتی می تواند نقش آفرینی کند.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین در اولویت 6 استان در جهت راه اندازی کارخانه نوآوری در بند 7 برنامه های ملی توسعه و زیست بوم نوآوری در روستای اشتغال افراد تحصیلکرده ذیل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1401 تعیین شده و از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور درخواست راه اندازی این کارخانه داده شده و مقرر شده در شهر صنعتی البرز اجرایی شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای افزود: کارخانه نوآوری یک مدل پیشرفته همان مراکز رشد است و به تولید اول محصول آنها کمک می کند.

حجت الاسلام عرب در پایان گفت: مقرر شده 10 کارخانه نوآوری در کشور راه اندازی شود که استانها اولویت بندی شده اند و استان قزوین هم در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول