اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هفته‌ای گرم تابستانی در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از چهارشنبه ۹ تا روز شنبه ۱۲ شهریور ماه امسال شاهد افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما به‌ویژه روزهای پنج‌شنبه و جمعه خواهیم بود.

هفته‌ای گرم تابستانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان، اظهار کرد: براساس هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران شاهد
استقرار و تقویت جریانات گرم جنوبی در آسمان استان هستیم.

وی افزود: براین اساس از چهارشنبه ۹ تا روز شنبه ۱۲ شهریور ماه امسال  افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما به‌ویژه روزهای پنج‌شنبه و جمعه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: طی این مدت بیشینه دمای هوا در مناطق غربی ۳۲ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۴ تا ۳۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

رضوی با اعلام اینکه این سامانه گرم تمام سطح استان را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد:  افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و احتمال تنش دمایی از مخاطرات این سامانه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: توصیه‌ بر پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع ، مراتع و جنگل‌ها، تهویه هوا در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، مدیریت در مصرف بهینه انرژی(آب و برق)، آبیاری باغ‌ها و محصولات زراعی در ساعات خنک روز و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به ساری با ۳۴ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با ۹ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول