اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صدر اعظم آلمان حامی تشدید تقابل اروپا با روسیه

صدر اعظم آلمان خواستار پیشبرد روند عضویت اوکراین، مولداوی، گرجستان و شش کشور حوزه غرب بالکان در اتحادیه اروپا شد.

صدر اعظم آلمان حامی تشدید تقابل اروپا با روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان که کشورش به همراه دیگر متحدان اروپایی اش از اوکراین در جنگ با روسیه کمک تسلیحاتی و کمک های دیگر به عمل می آورد در یک سخنرانی به طرح دیدگاهش درباره «اتحادیه اروپای جدید» پرداخت و اتحاد قوی تر کشورهای اروپایی علیه روسیه را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، شولتز در سخنرانی در دانشگاهی در شهر پراگ حمله روسیه به اوکراین را محکوم و استدلال کرد که این جنگ اتحادیه اروپا و ایده آلهای دموکراتیکش را هدف گرفته است.

او در این اظهاراتش بدون اشاره به زمینه سازی اقدامات و سیاستهای تحریک آمیزی نظیر گسترش اتحادیه اروپا و ناتو برای جنگ در اوکراین بیان کرد: «اروپای ما در صلح و آزادی متحد بوده و از همه ملتهای اروپایی که در ارزشهای ما شریک هستند استقبال می کند.»

او خواستار یک رویکرد استراتژیک تر در قبال گسترش اتحادیه اروپا و به حساب آوردن واقعیتهای ژئوپلتیکی در این رویکرد شد.

او با نشان دادن حمایتش از توسعه طلبی تحریک آمیز اتحادیه اروپا گفت: «از اوکراین و جمهوری مولداوی گرفته تا گرجستان و البته شش کشور غرب بالکان، متعلق به ما هستند، آنها بخشی از اروپای دموکراتیک و آزاد هستند. عضویت آنها در اتحادیه اروپا به نفع ما است.»

صدر اعظم آلمان از ایده پیشنهادی اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای ایجاد یک جامعه سیاسی اروپایی حمایت اما تاکید کرد که این مجمع جدید نمی تواند جایگزینی برای عضویت کشورها نامزد در اتحادیه اروپا باشد.

شولتز ادامه داد: «یک چنین مجمعی جایگزین برای فرآیند آتی بزرگ سازی اتحادیه اروپا نیست و برای من بسیار مهم است که یک بار دیگر بر این موضوع تاکید کنم. ما به کشورهای نامزد عضویت قول داده ایم و قول ما در مورد کشورهای غرب بالکان تقریبا مربوط به ۲۰ سال پیش است. و باید این قولها با عمل همراه شوند.»

در پی شروع عملیات روسیه در ۲۴ فوریه در اوکراین، کشورهای اروپایی تلاش کردند در راستای نشان دادن حمایتشان از کی یف در مقابله با روسیه، مساله عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو را برجسته کنند.

با وجود هیزمی که اروپایی‌ها به بهانه حمایت از رژیم کی‌یف به آتش درگیری‌های اوکراین می‌ریزند، اتحادیه اروپا از سال‌ها قبل از پذیرفتن این کشور به عنوان یکی از اعضا امتناع کرده است.

صدراعظم آلمان چند ماه پیش گفته بود عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا ممکن است سال‌ها طول بکشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول